خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۲۷۹۱

اویل‌پرایس بررسی کرد:

جدیدترین قیمت نفت / افزایش تحریم‌های ایران با بازار نفت چه می‌کند؟

جدیدترین قیمت نفت / افزایش تحریم‌های ایران با بازار نفت چه می‌کند؟

تشدید تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران منجر به افزایش قیمت نفت می‌شود. این در حالی است که مقامات کاخ سفید به دنبال راهی هستند تا بدون تاثیر بر بازار نفت و گران شدن طلای سیاه، فشارها بر ایران و ونزوئلا را افزایش دهند.

افزایش تعرفه‌های ترامپ بر کالاهای چینی و استقرار ناو هواپیمابر آمریکا در خاورمیانه از جمله عواملی بودند که روز گذشته بازار نفت را تحت تاثیر قرار دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‎‌پرایس ، این اقدام آمریکا یک هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که این کشور معافیت‌ از تحریم‌های مشتریان نفتی ایران را تمدید نکرد.

بر اساس گزارش‌های بانک مریل لینچ، افزایش قیمت نفت در سال جاری میلادی تحت تاثیر سه عامل کاهش 2.2 میلیون بشکه‌ای اوپک پلاس، تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت دو کشور ونزوئلا و ایران بوده است.

در سوم ماه می تحلیلگران این بانک آمریکایی در یادداشتی نوشتند: صادرات نفت ایران که پیش از اجرایی شدن تحریم‌ها 2.5 میلیون بشکه در روز بوده در ماه دسامبر (آذر-دی) به 600 هزار بشکه در روز رسید و پس از آن با اعطای معافیت‌ها به مشتریان نفتی بار دیگر بهبود یافت.

بر اساس پیش‌بینی‌های این بانک آمریکایی صادرات نفت ایران بسته به رویکرد خریداران در مقابل تحریم‌های آمریکا در نیمه دوم سال 2019 به کمتر از 500 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

تحلیلگران بر این باورند که تشدید تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران قطعا منجر به افزایش قیمت نفت می‌شود. این در حالی است که مقامات کاخ سفید به دنبال راهی هستند تا بدون تاثیر بر بازار نفت و گران شدن طلای سیاه، فشارها بر ایران و ونزوئلا را افزایش دهند.

با اتفاقی که روز گذشته افتاد، به نظر می‌رسد دونالد ترامپ راه حلی برای این موضوع پیدا کرده است. هم‌زمان با افزایش فشارها بر ایران که ممکن بود قیمت نفت را افزایش دهد، او تعرفه‌ها بر کالاهای چینی را افزایش داد.

نگرانی‌ از جنگ تجاری به کاهش تقاضا برای نفت و ارزان شدن آن منجر می‌شود.

امروز، سه‌شنبه، هر بشکه نفت خام برنت امروز با قیمت 71.10 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز به 62.20 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.