کد مطلب: ۵۸۵۴۵۷

فاصله قیمتی ۲۰ تا ۳۰ درصدی بین قیمت دام زنده و مراکز تولید

فاصله قیمتی ۲۰ تا ۳۰ درصدی بین قیمت دام زنده و مراکز تولید

رئیس سازمان امور عشایر کشور از کاهش مصرف سرانه گوشت قرمز در کشور خبر داد و خواستار برخورد فوری و جدی دستگاه‌های نظارتی با گرانفروشان در این حوزه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علایی‌مقدم، رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز طی هفته‌های اخیر، از روند نظارت بر بازار خرده‌فروشی به شدت انتقاد کرد و گفت: مصرف سرانه گوشت قرمز در کشور به دلیل کرونا کاهش پیدا کرده و از ۹.۶ کیلوگرم به ۶.۵ کیلوگرم رسیده و ما طی این مدت با مازاد تولید نیز مواجه بوده‌ایم. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که میانگین قیمت لاشه گوشت قرمز در کشور بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان و میانگین قیمت دام زنده ۴۵ هزار تومان در هر کیلوگرم است بنابراین چه دلیلی وجود دارد که در خرده‌فروشی‌ها گوشت را کیلویی ۱۷۰ هزار تومان بفروشند؟

وی تصریح کرد: فاصله‌ای که بین قیمت دام زنده و مراکز تولید تا مراکز عرضه وجود دارد، به دلیل کوتاهی دستگاه‌های نظارتی و عدم نظارت است و گاهی شاهد هستیم که در مناطق مختلف عرضه نیز بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اختلاف قیمت وجود دارد بنابراین از تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف درخواست داریم که با سرعت و جدیت تمام به این حوزه ورود کنند و اجازه ندهند هرکس به هر قیمتی که دوست دارد گوشت را به دست مصرف‌کننده برساند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.