کد مطلب: ۶۶۲۴۵۵

کویت ۳ ملوان ایرانی را بازداشت کرد

کویت ۳ ملوان ایرانی را بازداشت کرد

گارد ساحلی کویت یک کشتی ایرانی با سه ملوان را توقیف کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علت بازداشت این سه ملوان در کویت چیست؟

به نقل از فارس ، گارد ساحلی کویت بعد از ظهر امروز پنجشنبه ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت که نیروهای وابسته به این گارد، یک شناور ایرانی را توقیف کرده‌اند.

روزنامه القبس کویت به نقل از این نهاد کویتی گزارش داد، در پی توقیف این شناور، سه ملوان ایرانی سرنشین آن نیز بازداشت شده‌اند و به مسئولان تحقیقات تحویل داده شدند.

گارد ساحلی کویت درباره علت بازداشت این ملوانان مدعی شد که این افراد طی دو ماه گذشته، قایق‌های ماهیگیری کویتی را در آبهای سرزمینی این کشور، ربوده‌اند.

اتاق عملیات گارد ساحلی کویت ادعا کرد که گزارشی دریافت کرده بود مبنی بر اینکه یک شناور ایرانی، یک لنج ماهیگیری کویت را «ربوده» است.

این اتاق عملیات همچنین مدعی شد که پس از دریافت این گزارش شناور ایرانی را محاصره کردند و «پس از شلیک چند گلوله، ملوانان ایرانی مجبور شدند که تسلیم نیروهای گارد [ساحلی] شوند. تحقیقات همچنان در جریان است».

منابع کویتی اواخر اردیبهشت ماه گذشته نیز خبر دادند که گارد ساحلی این کشور چند ایرانی را حین قاچاق سوخت دستگیر کرده‌اند.

منابع امنیتی کویتی در این زمینه خبر دادند که که گارد ساحلی این کشور هشت دریانورد ایرانی را در یک کشتی که حامل حدود ۲۴۰ تن گازوئیل قاچاق بوده، دستگیر کرده‌اند.

این منابع با اشاره به اینکه این کشتی در آب‌های سرزمینی کویت دستگیر شدند، اضافه کردند که دریانوردان اعتراف کرده‌اند که سوخت قاچاق را از کویت خریداری کرده‌اند تا آن را در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بفروشند.

با این حال، وزارت کشور کویت در بیانیه خود هیچ اشاره‌ای به دریانوردان ایرانی نکرد و تنها اعلام کرد که یک کشتی حامل ۲۴۰ سوخت در این کشور توقیف شده و قاچاقچیان به دستگاه‌های ذیربط این کشور تحویل داده شده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.