خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۱۴۶۷

بررسی عملکرد بازارها در نیمه نخست سال ۱۳۹۸

دلار زیان‌ده‌ترین و بورس سودده‌ترین بازار / چه کسانی ضرر کردند؟

دلار زیان‌ده‌ترین و بورس سودده‌ترین بازار / چه کسانی ضرر کردند؟

شش ماه از سال جاری  گذشته و در میان بازارهای مالی، عملکرد بازار سهام نسبت به دیگر بازارها بهتر بوده، به طوری که طلا، سکه و دلار با افت قیمت مواجه شده‌اند اما بازار سهام رشد چشمگیری را به ثبت رسانده است.

بورس تنها برنده مکان سرمایه‌گذاری بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با گذشت نیمی از سال 1398، آمارها نشان می‌دهد تنها جایی که برای سرمایه‌گذاران می‌توانسته سودده باشد بازار سهام است.

شش ماه از سال جاری گذشته و در میان بازارهای مالی، عملکرد بازار سهام نسبت به دیگر بازارها بهتر بوده، به طوری که طلا، سکه و دلار با افت قیمت مواجه شده‌اند اما بازار سهام رشد چشمگیری را به ثبت رسانده است.

بازار سهام

بازار سهام طی شش ماهه نخست سال جاری با رشد 69 درصدی همراه بوده است. شاخص کل بورس در ابتدای سال جاری در سطح 178 هزار واحد قرار داشت که با رشد 69 درصدی بیش از 123 هزار واحد افزایش یافت و در سطح 302 هزار واحد قرار گرفت.

میزان رشد شاخص کل بورس در بهار امسال 31 درصد و در تابستان نیز 28.6 درصد بوده است.

همچنین در شش ماهه نخست سال جاری، میزان رشد شاخص بورس در فروردین و شهریور ماه بیشتر از دیگر ماه‌ها بوده است.

88889

طلا

قیمت طلا طی نیمه نخست سال جاری با نوسان‌های زیادی همراه بوده که در نهایت بازدهی منفی را طی این دوره به ثبت رسانده است.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار آزاد، با افت 4.8 درصدی از 429 هزار تومان در ابتدای سال جاری به 408 هزار تومان در پایان شهریور ماه رسید.

قیمت طلا در بهار امسال توانست روند صعودی را طی کند، به طوری که قیمت آن در اردیبهشت ماه سال توانست در سطح 472 هزار تومان قرار بگیرد، اما در تیر ماه با افت شدید قیمت همراه شد و در نهایت کاهش 13 درصدی قیمت را در تابستان امسال به ثبت رساند.

کمترین میزان قیمت طلا طی شش ماهه نخست سال جاری مربوط به 27 تیر ماه و معادل 393 هزار تومان بوده است.

سکه

در نیمه نخست سال جاری، افت قیمت سکه بیش از طلا بود.

قیمت هر سکه بهار آزادی که در ابتدای سال جاری چهار میلیون و 394 هزار تومان بود که با افت بیش از 9 درصد در پایان شهریور ماه امسال به چهار میلیون تومان رسید.

قیمت سکه همانند قیمت طلا در بهار امسال توانست روند صعودی را طی کند، به طوری که قیمت آن در اردیبهشت ماه در بالاترین سطح خود معادل پنج میلیون و 35 هزار تومان قرار گرفت، اما در تیر ماه با افت شدید قیمت همراه شد و در نهایت کاهش 10 درصدی قیمت را در تابستان امسال به ثبت رساند.

کمترین میزان قیمت سکه بهار آزادی طی شش ماهه نخست سال جاری مربوط به 26 تیر ماه و معادل سه میلیون و 894 هزار تومان بوده است.

دلار

روند قیمتی دلار نیز طی نیمه نخست سال جاری نزولی بوده است.

قیمت دلار (در صرافی ملی) که در ابتدای سال جاری حدود 12 هزار 900 تومان بود با افت 11.5 درصدی در پایان شهریور ماه امسال به 11 هزار و 400 تومان رسید.

دلار نسبت به دیگر بازارهای مالی بیشترین افت قیمتی را طی شش ماهه نخست سال 1398 به ثبت رسانده است.

قیمت دلار در بهار امسال توانست روند صعودی را طی کند، به طوری که قیمت آن در اردیبهشت ماه در بالاترین سطح خود معادل 15 هزار و 350 تومان قرار گرفت، اما در تیر ماه با افت شدید قیمت همراه شد و در نهایت کاهش 13.6 درصدی قیمت را در تابستان امسال به ثبت رساند.

کمترین میزان قیمت دلار طی شش ماهه نخست سال جاری مربوط به پنجم شهریور ماه و معادل 11 هزار و 100 تومان بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.