کد مطلب: ۴۰۰۷۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته چهارم شهریور ماه / بورس زیان‌ده‌تر از دیگر بازارها بود

آنالیز بازارها در هفته چهارم شهریور ماه / بورس زیان‌ده‌تر از دیگر بازارها بود

در آخرین هفته تابستانی امسال که کشور در محاصره اتفاق‌ها و اخبار سیاسی منطقه‌ای بود، رفتار هیجانی چاشنی کار فعالان بازارهای مالی شد و بازارها با رفتار نوسانی در نهایت بازدهی منفی را برای سرمایه‌گذاران خود بر جای گذاشتند.

در آخرین هفته شهریور ماه امسال هیچکدام از بازارهای مالی توانستند بازدهی مثبتی داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین هفته تابستانی امسال که کشور در محاصره اتفاق‌ها و اخبار سیاسی منطقه‌ای بود، رفتار هیجانی چاشنی کار فعالان بازارهای مالی شد و بازارها با رفتار نوسانی در نهایت بازدهی منفی را برای سرمایه‌گذاران خود بر جای گذاشتند.

بازارهای مالی در هفته جاری رفتار متفاوتی داشتند، بورس سهامداران را شوکه کرد و قیمت دلار که انتظار افزایش آن پیش‌بینی شده بود تغییری نکرد. بازارهای دیگر نیز در مجموع با بازدهی منفی مواجه شدند.

دلار صرافی ملی که هفته گذشته با رشد نامحسوسی به سطح 11 هزار و 450 تومان رسیده بود، در هفته جاری نیز کم‌نوسان ظاهر شد و درنهایت بدون تغییر قیمتی در همان سطح 11 هزار و 450 تومان در پایان هفته باقی ماند.

از سوی دیگر براساس آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سهام در دوره مذکور با افت چشمگیر قیمت سهام گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس با افت 1.9 درصدی حدود 5700 واحد کاهش یافت و با از دست دادن کانال 300 هزار واحدی در سطح 294 هزار و 166 واحد قرار گرفت.

1

در بازار فلزات طلایی نیز همانند روند هفته گذشته، طلا و سکه در شیب نزولی قیمت قرار گرفتند و در هفته پایانی شهریور ماه امسال سودده ظاهر نشدند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد با افت 0.3 درصدی از ۴۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان در ابتدای هفته به 409 هزار و 600 تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت هر سکه بهار آزادی نیز با افت 0.8 درصدی مواجه شد، به طوری که قیمت آن از چهار میلیون و 44 هزار تومان در ابتدای هفته به چهار میلیون و 10 هزار تومان در پایان هفته رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلار ارزان شد…!
    ۱ ماه دیگه قراره بشه ۱۰۰۰ تومن
    به خدا باور کنید
    قسمتون نیدم باور کنید
    اقتدار ما همینقدر خفنه