کد مطلب: ۵۷۶۷۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی بورس هفته گذشته چقدر بود؟ / افت ۲ درصدی شاخص کل بورس

بازدهی بورس هفته گذشته چقدر بود؟ / افت ۲ درصدی شاخص کل بورس

در اولین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص در کانال یک میلیون و ۵۷۵ هزار واحد بود و در آخرین روز معاملاتی هم در کانال یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص در هفته گذشته مجموعه ۱٫۹ درصد افت را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در هفته گذشته روند متعادل و مثبتی را داشت اما سه روز معاملاتی را با اصلاح شاخص کل گذراند. در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص کل توانست تا حدی اصلاح و ریزش را جبران کند و در محدوده یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد قرار بگیرد.

هفته گذشته نماد معاملاتی شبندر به دلیل برگزاری مجمع عمومی بسته شده بود بازگشایی این نماد در روز دوشنبه تا حدی روند منفی بازار را خنثی کرد.

در اولین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص در کانال یک میلیون و ۵۷۵ هزار واحد بود و در آخرین روز معاملاتی هم در کانال یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص در هفته گذشته در مجموع ۱٫۹ درصد افت را تجربه کرد.

شاخص کل هم‌وزن در هفته‌ای گذشته روند بهتری را نسبت به شاخص کل داشت. در ابتدای هفته شاخص‌ هم‌وزن در محدوده ۴۶۷ هزار واحد قرار داشت و در پایان هفته در محدوده ۴۵۵ هزا واحد قرار گرفت.

در روزهای گذشته خبر انتشار اوراق ودیعه از سمت بانک مرکزی تاثیر منفی را در روند بازار گذاشت. همچنین به نظر می‌رسد تاثیر این موضوع در بازار سهام در بلند مدت بهتر مشخص شود. همچنین تغییرات و نوسان‌هایی که نرخ ارز داشته و سیاست‌هایی که دولت برای کنترل نرخ ارز در پیش گرفته است در روند بازار سهام و اصلاح شاخص موثر بوده است.

در روزهای گذشته گمانه‌هایی زده شده بود مبنی بر آنکه احتمالا قطعی برق کارخانجات و صنایع دوباره از سر گرفته شود و این موضوع تاثیر منفی و زیان‌بار خود را در تولیدات صنایعی چون فولاد و سیمان نشان می‌دهد و گزارشات پاییز و زمستان این شرکت‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد هفته آینده با توجه به اظهار نظرهای کارشناسان بازار سهام، خنثی و متعادل باشد و گروه‌های سیمانی، سرمایه‌گذاری و تک سهم‌ها پیش‌رو باشند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سهامی که نه میشه فروخته شود نه میشه استفاده مالی کرد ازش نه میشه ظامن باشه نه سود داره به چه درد ملت میخوره که هی میگید گرون شده ارزون شده یک ساله ثبت فروش دادم سی درصد هیچ پولی پرداخت نشده مالی که اختیارش دست خودمون نیست بدرد چی میخوره جناب تجارت نیوز لطفا کامنت منو منتشر کن ممنون

  • ناشناس

    شاخص کل عزیز باباست نباد افت کنه شاخص کل هفته دیگه درست میشه ولی سهام پرتفوی سهامداران خرد مهم نیست

  • ناشناس

    سهام با ارزشتنو مفت نفروشید!
    دحاوی بهترین گزینه برای خرید تو این قیمتها هستش
    اصلاح زیادی از نظر زمانی و قیمتی داشته و حجم خوبی در کف قیمتی داشته

  • ناشناس

    الان باز یک عده میان میگن فروش سهام عدالت …

  • ناشناس

    دارند تلاش میکنند رمزارز را قانونی کنند و رواج بدهن دیگه نه تحریم مهمه نه حتی دلار و صادرات این انباشت نقدینگی و افزایش قیمت دلار و غیره هم با چاه سرمایه یعنی بورس مشکلش حل میشه دوباره فروش صندوق سرمایه‌گذاری هم میخواند راه بندازند چند ماه پولها رو بلوکه کنند تازگی اسم پذیره نویسی صندوق را هم گذاشتند عرضه اولیه تا مردم استقبال کنند بقیه سهام و سهامداران فعلی هم هیچی فقط پول را بیارند تو بورس تو صف خرید و فروش پولها را که سهام شده تو صف فروش یا بدتر اینکه پول نقد را در صف خرید بلوکه کنند تورم کنترل بشه چند تا نوسانگیر هم با پولهای درشت تو بازار جولان میدند و قماربازها را بازی میدند و ازشون نوسان میگیرند برای کارمزد و مالیات بگیر هم بد نیست
    نوسانگیر میخواد فقط پول خودش تو بازار باشه تا میاد قیمتها به کف تعادلی و حمایتی برسه و سرمایه گذار واقعی بیاد و بورس صعود منطقی و مداومی داشته باشه جلوش رو میگیره حالا هم سعی داره بین ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ نوسان کنه تا از این صف به اون صف تو دامنه نوسان نوسانگیری کنه و بورس همین نیم بند بمونه و از ۱۶۰۰ هم عبور نکنه

  • سامان

    بازار یا مثبته یا منفی، این خنثی و متعادل دیگه چه چیز من درآوردیه که باب شده؟ کارشناس! نمیتونی درست پیش بینی کنی؟

    • ناشناس

      یعنی یا صف فروشه اگه نبود پس باید رفت تو صف خرید؟!!!

  • ناشناس

    بعد بازگشایی با منفی 28 یک حجم عالی که خورد یک عده سوار سهم شدن
    و اردر ترس میزارن و صف فروش فیک درست میکنن وهر روز به اندازه حجم مبنا خرید میکنن و پایانی رو میارن پایین سهامدار بعد یک سال وباضرر40 درصدخسته میکنن وبه فروش وادار میکنن وبعد بزودی میزنن زیرسهم و صف خرید میکنن
    بهترین فرصت خرید تو این قیمتها هستش نه فروش!

  • ناشناس

    دحاوی
    بهترین فرصت خرید تو این قیمتها هستش نه فروش!
    اصلاح زیادی از نظر زمانی و قیمتی داشته و تو کفه قیمت حجم عالی خورده

    • ناشناس

      آشغالترین سهم دحاوی
      بیچارمون کرد حقوقیش