کد مطلب: ۴۰۱۸۷۸

عملکرد بازار سهام در اولین هفته پاییز سال ۱۳۹۸

بازدهی ۷ درصدی بورس در اولین هفته پاییز / مهمترین بازیگران بورس کدام صنایع بودند؟

بازدهی 7 درصدی بورس در اولین هفته پاییز / مهمترین بازیگران بورس کدام صنایع بودند؟

شاخص کل بورس در هفته پرتلاطم جاری، توانست با بیش از 22 هزار واحد افزایش، بازدهی 6.8 درصدی را رقم بزند و سقف تاریخی 314 هزار واحدی را حفظ کند. در این هفته گروه‌های شیمایی و فلزی بیشترین تاثیر را بر روند صعودی شاخص برجای گذاشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در هفته پرتلاطم جاری، توانست با بیش از 22 هزار واحد افزایش، بازدهی 6.8 درصدی را رقم بزند و سقف تاریخی 314 هزار واحدی را حفظ کند. در این هفته گروه‌های شیمایی و فلزی بیشترین تاثیر را بر روند صعودی شاخص برجای گذاشتند.

شاخص هفتگی

بازار سهام در روز شنبه

بورس تهران در اولین روز معاملاتی این هفته خود پرقدرت ظاهر شد.

بازار سهام که هفته گذشته به‌ویژه در آخرین روز معاملاتی، سهام‌داران را شوکه کرد و افت شدیدی را به ثبت رساند، شنبه تغییر جهت داد و جو مثبتی را بر معاملات حاکم کرد.

بازار سهام اولین روز معاملاتی خود را با افزایش تقاضا و رشد قیمت در اکثریت نمادهای گروه خودرویی آغاز کرد. گروه‌های خودرویی و بانکی که اواخر هفته گذشته با صفوف فروش سنگین مواجه شده بودند، شنبه شاهد صف‌های خرید و رشد قیمت بودند.

برترین گروه صنعتی این روز، گروه بانکی بود که ارزش معاملات آن به بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات این روز، شاخص کل بورس با رشد ۱٫۲۱ درصدی، حدود ۳۵۰۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۲۹۷ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس در آخرین روز تابستان و پایان شش ماهه اول سال با تثبیت شاخص در کانال ۳۰۲ هزار واحدی، کار خود را به پایان رساند. در عین حال، شاخص کل هم وزن نیز که نمایانگر وضعیت معاملات سهام‌ کوچک بازار است، با رشدی ۲٫۴۳ درصدی، وارد کانال ۸۷ هزار واحدی شد.

در مجموع بازار سرمایه توانست در نیمه ابتدایی سال، بازدهی ۶۹ درصدی را به دست آورد و از کانال ۱۷۸ هزار واحدی در آخرین روز اسفند سال گذشته به کانال ۳۰۲ هزار واحدی برسد.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس در اولین روز پاییز شگفتی‌ساز شد و با شکستن رکورد، انتظارات فعالان بازار را جابه‌جا کرد. در اولین روز از مهر ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار بیش از ۹ هزار واحد افزایش یافت و با رشدی ۳٫۱ درصدی به کانال ۳۱۱ هزار واحدی رسید.

گروه شیمیایی‌ها بیشترین تاثیر را در رشد این روز بورس داشتند.

بازار سهام در روز سه شنبه

بورس در دومین روز پاییز پس از رشدی سه هزار واحدی شاخص، کار خود را با ۲۳۰۰ واحد افت، اما مثبت به پایان رساند. عرضه‌های سرشار سهامداران حقیقی با توجه به اخبار سیاسی منتشر شده و تحولات بازار پایه، از اساسی ترین دلایل افت شاخص کل از نگاه کارشناسان بود.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بازار سهام در آخرین روز از اولین هفته پاییز، کار خود را با ۲۲۰۲ واحد افزایش آغاز کرد و در کانال ۳۱۴ هزار واحدی قرار گرفت. در دقایق ابتدایی، شاخص کل روندی نزولی به خود گرفت و تا بیش از ۱۰۰ واحد منفی شد، اما جریان برگشت و کار خود را با صعود به پایان رساند. سهم شرکت‌های سرمایه‌گذاری در رشد امروز بازار قابل توجه بود، به طوری که سرمایه‌گذاری‌های غدیر و صندوق بازنشستگی بیشترین تاثیر مثبت را در روند صعودی دماسنج بازار گذاشتند.

همچنین در این روز بازار سرمایه شاهد عرضه اولیه سهام بجهرم بود؛ این سهم که برای خرید آن رکورد عرضه‌های قبلی شکسته شد، ۸۱۸۲۸۶ نفر را سهامدار خود کرد و در سقف قیمتی خود یعنی ۱۹۹۰ ریال، به هر کد ۱۴۹۳ سهم، معادل حدود ۲۹۸٫۴ هزار تومان را تخصیص داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مهمترین بازیگران بورس کدام صنایع بودند؟
    عجیب اما واضحه!!!!
    صنایعی که تحریم شدن و صادراتی ندارن !!!!!!!!!!!!
    پس بورس چطور داره رشد میکنه؟؟؟؟
    باز معلومه!
    با تزریق منابع بانکی که حساب بانکی من و شماست تو بورس که افراد سرمایه دار نرن سمت دلار و طلا یه وقت اون بازارا دچار جهش نشه!