کد مطلب: ۱۲۶۳۸۲

بازدید از سدهای کشور برای مسافران نوروزی آزاد است

بازدید از سدهای کشور برای مسافران نوروزی آزاد است

دوم فرودین‌ماه مصادف با 22 مارس برابر با روز جهانی آب بوده که به همین مناسبت بازدید از تمامی سدهای کشور برای علاقه مندان و مسافران نوروزی در این روز آزاد است. نامگذاری روز جهانی آب برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی، در کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودوژانیرو کشور

دوم فرودین‌ماه مصادف با 22 مارس برابر با روز جهانی آب بوده که به همین مناسبت بازدید از تمامی سدهای کشور برای علاقه مندان و مسافران نوروزی در این روز آزاد است.
نامگذاری روز جهانی آب برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی، در کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل رسماً مطرح شد و در نهایت نیز ۲۲ مارس از سوی سازمان ملل نام گذاری شده‌است.
به همین مناسبت و بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، امسال نیز همچون سال‌های گذشته، بازدید از سدها در استان‌های مختلف کشور در این روز برای همه مردم آزاد است.
همچنین بر اساس آمارهای موجود بیشترین استقبال مسافران نوروزی در این روز در سنوات گذشته از سدهای استان خوزستان شامل کرخه،‌ مارون،‌ شهید عباس پور، مسجد سلیمان، استان بوشهر، سد رئیسعلی دلواری، استان آذربایجان غربی سدهای شهرچای و حسنلو، استان اصفهان سد زاینده‌رود و استان سمنان سد دامغان بوده است که امسال نیز همچون سالیان گذشته این استان‌ها پذیرای حضور مسافران نوروزی هستند.
اما بر اساس اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران، تاکنون 595 سد در کشور به بهره‌برداری رسیده است و از سال 94 تا سال 1401 هم 121 سد دیگر در کشور به بهره‌برداری می‌رسد؛ استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی هم با 84 سد، هرمزگان با 56 سد و مرکزی با 50 سد فعال‌ترین‌ها در صنعت سدسازی محسوب می‌شوند.
بر این اساس احداث تعداد 21 سد تا پایان سال 96، تعداد 22 سد تا پایان سال 97، تعداد 24 سد تا پایان سال 98، تعداد 11 سد تا پایان سال 99، تعداد 4 سد تا پایان سال 1400 و یک سد هم تا پایان سال 1401 خواهد بود.
به گزارش آنا،هرچند سدسازی همواره مخالفان محیط زیستی خود را داشته اما با این حال مقامات وزارت نیرو بر این باورند که سدها در بسیاری از بازه‌های زمانی در کنترل شرایط بحران آبی و یا در مواقع سیلاب‌ها برای جلوگیری از سیل در شهرها راهگشا بوده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.