کد مطلب: ۱۴۴۷۶۷

بازدید وزیر کشاورزی از طرح انتقال آب به عرصه‌های ریزگرد در اهواز

بازدید وزیر کشاورزی از طرح انتقال آب به عرصه‌های ریزگرد در اهواز

وزیر جهاد کشاورزی پنجشنبه در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان از روند اجرایی طرح انتقال اّب به عرصه‌های ریزگرد در اهواز بازدید کرد.

محمود حجتی 22 تیر ماه به همراه مسئولان کشوری و استانی از روند آبرسانی به کانون‌های ریزگرد در منطقه جنوب شرق اهواز بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اجرای این طرح قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، همچنین وزیر روز چهارشنبه در روز اول سفر خود به خوزستان، جلسه‌ای با مجریان و مشاوران طرح مقابله با کانون‌های ریزگرد، مدیران موسسه جهاد نصر و اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان داشت که در این جلسه پیشرفت فیزیکی و روند احداث کانال آبرسانی به عرصه‌های ریزگرد تشریح و بررسی شد.

اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان گزارشی از فعالیت‌های خود در خصوص کشت نهال و عملیات بیولوژیکی ارایه داد. همچنین در جلسه عنوان شد که آبیاری زمین و مقدمات کشت نهال در حال انجام است و در اوایل آذرماه امسال کشت نهال در منطقه جنوب شرق انجام می‌شود.

وزیر در این جلسه از کشت نهال به عنوان یک فعالیت اقتصادی نام برد و بر لزوم مشارکت زنان روستایی در کشت و تولید نهال تاکید کرد.

وی با بیان این‌که طرح انتقال آب با هدف انتقال 20 مترمکعب آب اجرا شده است، خاطرنشان کرد: این طرح شامل دو بخش می‌شود. بخش اول طرح عملیات خاک‌برداری است که حدود 95 درصد آن انجام شده و بخش دوم آن شامل عملیات سازه‌ای برای عبور کانال آب از موانع است که تقریبا 65 تا 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وزیر کشاورزی با بیان این‌که این عملیات، به دنبال هجوم ریزگردها در بهمن ماه سال گذشته و بروز بحران قطعی آب و برق در پی آن انجام شده است، عنوان کرد: این ریزگردها از حوزه جنوب شرق آهواز برخاسته و بر اساس مطالعات مدیریت هواشناسی و مدیریت بحران مقرر شد طرح مقابله با ریزگردها اجرا شود و ما از تمام مردم محلی و روستاییان عزیز می‌خواهیم که با مدیریت جهاد کشاورزی همراهی کنند تا بتوانیم با این موضوع مقابله کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.