کد مطلب: ۲۱۰۶۷۷

بازرگانان ترکیه در انعقاد قرارداد تجاری با پاکستان مشارکت می‌کنند

بازرگانان ترکیه در انعقاد قرارداد تجاری با پاکستان مشارکت می‌کنند

بازار بزرگ پاکستان توجه بسیاری از کشورها را به خود جلب می‌کند. ترکیه نیز سعی دارد در کوتاهترین زمان به توافقی برای تجارت دوجانبه با پاکستان دست یابد. بازرگانان ترکیه نیز در مذاکرات این توافق تجاری حضور دارند تا شرایط آن از کارآمدی لازم برخوردار باشد.

شورای بازرگانی ترکیه-پاکستان به منظور بهبود جریان تجاری و ارتقا سرمایه‌گذاری دوجانبه خواستار نهایی شدن مذاکرات صورت گرفته برای آزادسازی تجارت فی‌مابین شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آتیلا دی یرلیکایا رئیس این شورا چهارشنبه گذشته در حاشیه ملاقات با نعیم زمیندار رئیس هیئت سرمایه گذاری گفت: توافق تجارت آزاد بین طرفین تاثیر بسیار زیادی بر جریان تجاری بین دو کشور خواهد داشت.

همانگونه که سرمایه‌گذاری دوجانبه می‌تواند منجر به عمیق شدن همکاری‌های اقتصای طرفین شود، تجارت دوجانبه در هردو بخش کالا و خدمات نیز می‌تواند به همکاری اقتصادی طرفین عمق ببخشد.

وی افزود: دو طرف به منظور محافظت از تولیدات داخلی با استثنا کردن برخی صنایع خود از کاهش موانع موافقت کردند.

نمایندگان ارشد بازرگانی گروه آناتولی، هولدینگ زورلو، آرچلیک و آلبایراک به همراه نمایندگان صنایع پزشکی، زیرساختی و خدمات که هم اکنون سرمایه‌های قابل توجهی در پاکستان دارند، با درنظر گرفتن ظرفیت‌های رشد اقتصادی در این کشور، برنامه‌های خود را برای افزایش سرمایه‌گذاری در پاکستان به اشتراک گذاشتند.

کارشناسان حوزه روابط خارجی در ترکیه معتقدند که جوامع بازرگانی دوطرف باید در این مذاکرات شرکت کنند تا بدین‌وسیله حوزه درست و مناسب برای کاهش موانع تجاری و سرمایه‌گذاری مشخص شود.

به گفته زمیندار پاکستان پیشنهاد کرده است که گیاهان و ماشین‌آلات وارداتی به پاکستان به مدت ۱۰ سال از تخفیفات تعرفه‌ای و مالیاتی استثناء شوند. وی همچنین سرمایه‌گذاران ترک را به سرمایه‌گذاری در تمامی بخش‌ها خصوصا ماشین‌آلات کشاورزی، داروسازی و معدن دعوت کرد.

رئیس هیئت سرمایه‌گذاری گفت: پاکستان نیازمند آن است که به جای صادرات منابع و کالاهای با فناوری پایین به تولید و صادرات محصولات با فناوری متوسط و بالا روی بیاورد. وی افزود بیش از ۸۰ درصد از صادرات پاکستان از منابع موجود در این کشور است.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.