خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۶۹۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مدارس امسال حضوری می‌شود؟ / «جان مهم‌تر از درس است»

مدارس امسال حضوری می‌شود؟ / «جان مهم‌تر از درس است»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده که سال تحصیلی جدید حضوری می‌شود. خبری که موجب نگرانی برخی از خانواده‌ها شده. آنها می‌گویند در شرایط کرونایی فعلی نمی‌توانند فرزندانشان را به مدرسه بفرستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازگشایی مدارس تا همین چند وقت پیش با اما و اگر روبه‌رو بود. حالا ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده که سال تحصیلی جدید حضوری می‌شود.

علیرضا رئیسی،سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره بازگشایی مدارس گفت: «مصوب شد تا اهتمام بر بازگشایی مدارس به صورت حضوری باشد و واکسیناسیون معلمان و والدین و سرویس مدارس و کادر مدارس انجام شود.»

آنطور که رئیسی می‌گوید اگر قرار باشد دانش‌آموزان واکسینه شوند، فقط به آنهایی تعلق می‌گیرد که بیماری زمینه‌ای داشته باشند.

اما این گفته او موجب نگرانی برخی از خانواده‌ها شده است. آنهم در شرایط کرونایی اکنون که روزانه بیش از ۵۰۰ نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست می‌دهند. از سوی دیگر هنوز واکسیناسیون سنی روی متولدین ۱۳۵۰ و قبل از آن مانده. به عبارتی یعنی خیلی‌ها در صف انتظار واکسن مانده‌اند.
اگرچه وزیر بهداشت جدید قول داده دهه فجر واکسیناسیون پایان می‌یابد اما خبر بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید موجب نگرانی بسیاری از خانواده‌ها و دانش‌آموزان شده است.

برخی از کابران شبکه اجتماعی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید:

«درست نیست سر ۵ ساعت درس ۶۰۰ نفر جان خود را از دست بدهند.»

«من به عنوان اولیا فرزندم را به مدرسه نمی‌فرستم. جانش مهم‌تر از هزار درس است.»

«امکان ندارد، اگر کرونا باشد ما فرزندمان را به مدرسه بفرستیم. بچه‌ها در حیاط یا در آبخوری نمی‌توانند فاصله را رعایت کنند.»

«شخصا نمی‌گذارم فرزندم حضوری برود. چون که درست نمی‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.»

جان مهم‌تر از درس است

برخی از دانش‌آموزان از حضوری شدن مدارس استقبال نکردند و آن را خطری برای جان خود و خانواده‌ها می‌دانند.

«چرا با ما مثل یک کالا رفتار می‌کنند؟ دانش‌آموز سال یازدهم هستم و در شرایط بسیار سختی برای کلاس‌ها و درس خواندن قرار دارم. اما این صحبت که اطرافیان باید واکسینه شوند نه دانش‌آموزان، یک حرف بی‌اساس است. چون کرونای دلتا هیچگونه محدودیت برای گرفتن جان مردم ندارد. حاضرم درس و آموزشم دچار مشکل شود ولی جانم را از دست ندهم.»

«من امسال باید کلاس هشتم را بخوانم. خواهش من از آموزش و پرورش و همچنین ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که لطفا مدارس را حضوری نکنید. درست است که مدارس به صورت مجازی دشوار است که شامل سرعت ضعیف اینترنت، نامفهوم بودن تدریس‌ها و… می‌شود. ولی تصمیم عاقلانه‌ای نیست که به مدرسه برویم.»

«از به نظر من بی‌سواد بمانی بهتر از این است که حضوری شود و اتفاقی برای کسی بیفتد.»

مدارس را حضوری کنید

برخی از دانش‌آموزان از تصمیم بازگشایی مدارس استقبال کردند. آنها می‌گویند نداشتن امکانات و ضعیف بودن اینترنت باعث عقب ماندن آنها از یادگیری شده است.

«ما نمی‌توانیم درس‌هایمان را آنلاین ادامه دهیم. انشالله که مدارس باز شود. اینترنت ضعیف است، یک روز هستیم یک روز نیستیم. فقط باز شود.»

«مدرسه حضوری باشد، بهتر است. چون اگر سر کلاس باشی مجبور هستی درس را بخوانی یا بنویسی یا شعر چیزی را حفظ کنی. ولی مجازی به هیچ کار مجبور نیستی و حتی درس های را که می دهند یا نمیگیری.»

«مدرسه را حضوری کنید. با گوشی هیچی نمی‌فهمیم، چشممان هم ضعیف شده است. یک روز می‌گویید حضوری است و یک روز غیرحضوری.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام لطفا مدارس غیر حضوری کنیدحضوری جانمان در خطر است لطفا به فکر جان ما هم باشید ممنونم

  • فاطمه

    نباید مدارس حضوری بشود مگه جان ما بچه ها خطری ندارد چرا به خاطر درس جان خودمان را به خطر بیندازیم

  • فاطمه

    مدارس باید حضوری نباشد جان ما دانش آموزان در خطر هست نمیتوانین با این تصمیم هایی که میگیرن جان مارو در خطر بیندازین

  • زینب

    نظرم اینه مدرسه جند بهمن وجنداسفند حضوری بشه هرسال مدرسمون حضوری خوبه توی موبایل درس بخونیم چشمان ضعیف میشه وما نمیتونی بخونیم ومتوجه منظور معلمون نمبشیم.

  • ناشناس

    من شخصا فرزند خود را نمی فرستم..سلامتی مهم تر از درس است..

  • پ

    میشه لطفا مجازی کنید من خسته شدم نه میتونم بخوابم اصلا این عادلانه نیست خیلی وضعیت سختیه خسته شدم دیگه یکی هم هست من رو درک کنه😑😑😑😤😒☹

  • ناشناس

    لطفااا حضوری شودن یا حضوری یا هیچی

  • جواد

    مجازی کنید تو مجازی فقط پول نت رو میدیم اما تو حضوری پول سرویس و هزار دردسر رو میدیم

  • ابوالفضل

    لطفا مدارس راغیر حضوری کنید جان مامهم تراست تادرسمان حداقل اینطوری پروتکل های بهداشتی هم رعایت میشود اینطوری بهتر درس میخونیم

  • ابوالفضل

    لطفا مدارس راغیر حضوری کنید جان مامهم تراست تادرسمان حداقل اینطوری پروتکل بهداشتی رعایت میشود