کد مطلب: ۴۴۸۷۴۸

اعلام عرضه اولیه جدید در هفته بعد / احتمال بازگشایی نمادهای ایران خودرو و سایپا

اعلام عرضه اولیه جدید در هفته بعد / احتمال بازگشایی نمادهای ایران خودرو و سایپا

معاون بازار شرکت بورس تهران گفت: شرکت زرماکارون در راه ورود به بازار بورس است و عرضه اولیه این شرکت هفته آینده انجام خواهد شد و نماد دو شرکت خودروساز احتمالا تا پایان این هفته یا اوایل هفته آینده بازگشایی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رونق این روزهای بورس تهران چشم جهانیان را هم خیره کرده است. سرمایه‌گذاران این بازار، تشنه عرضه هستند و عرضه‌های اولیه بهترین اتفاق ممکن برای بسیاری از سهامداران خرد محسوب می گردد.

عرضه های قطره چکانی اما پاسخگوی نیاز بازار نیست و انتظار می رود در زمان پذیرش شرکت ها در بازار سرمایه، تعهد عرضه حداقل ۲۰ درصد سهام شرکت(بخشی در زمان عرضه اولیه و بخشی هم در روزهای بعد) به منظور کاهش عطش بازار و جلوگیری از جهش قیمت عجیب و غریب سهم گرفته شود.

محمود گودرزی، معاون بازار شرکت بورس تهران در خصوص عرضه‌های اولیه پیش رو بیان کرد: شرکت زرماکارون در راه ورود به بازار بورس است و عرضه اولیه این شرکت هفته آینده انجام خواهد شد.

وی افزود: ۱۲ درصد از سهام زرماکارون به سهامداران عرضه می گردد. البته تعهداتی هم برای عرضه سهم بعد از عرضه اولیه اخذ شده و در واقع بعد از عرضه اولیه، عرضه سهم از سوی سهامدار عمده قطع نخواهد شد.

شمارش معکوس برای بازگشایی نماد خودرویی‌ها

نماد‌های دو شرکت خودروساز، ایران خودرو و سایپا از اواخر اسفندماه متوقف شده و سهامداران این دو شرکت بی‌صبرانه منتظر بازگشایی نماد‌ها هستند.

بازارسرمایه در این مدت رشد زیادی داشته و باید دید این نماد‌ها هم متناسب با رشد سایر سهم‌ها، بازدهی برای سهامداران به ارمغان خواهند آورد یا نه؛ شایعه شده "خساپا" فردا بازگشایی خواهد شد.

گودرزی در ادامه در خصوص زمان بازگشایی نماد‌های خودرویی هم گفت: نماد دو شرکت خودروساز احتمالا تا پایان این هفته یا اوایل هفته آینده بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: مشکل خاصی در مورد بازگشایی این نماد‌ها وجود ندارد و پروسه اداری مربوطه در حال انجام است؛ ولی به هر حال بررسی‌ها کمی زمان می‌برد.

منبع: بورس‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش یه کاری کنید که بشه ویس گذاشت اونوقت شاید شاید شاید یه درصد بتونید درد دل مردمو بشنوید،وای کاش وای کاش کاری میکردید،پراید ۱۰۰ میلیون ؟؟؟؟؟!!!!

  • hamid

    اسم نمادش چیه؟

  • امیر

    بدون اطلاع وارد چات بورس نشوید که دولت درحال جمع اوری پولهای مردم هستش حالا ببینید کجا قیمتها سقوط کنه تا پول شمارو که باچندین برابر بردن ویه برگه کاغذ به مردم دادند با کاهش قیمت دوباره بورس کاغذ رو میگیرن وپول اندکی به مردم میدن عین دلار پارسال این دلالی دولت هستش بدون علم از بورس وارد نشوید حالا ببینیم چه افرادی سلطان بورس وچه کسانی بواسطه کاهش قیمتها بدبنت وسکته میکنند ایت بازی دوات هستش

  • امیر

    دوباره دولت اتش روشن کرد ومردم هیزم اوردن عین جریان دلار

  • ناشناس

    با سلام عرضه اولیه که تعداد سهام تقسیمی ان اندک است و قیمت ان هم بالاست وسودی هم ندارد به چه دردی میخورد ؟ بخصوص اینکه در روزهای بعد امکان خرید برای ما وجود ندارد.منصور اصوتیان

    • ناشناس

      پس از چندین روز که صف خرید شکسته شد مجدد فرصت خرید می دهد، اون موقع معمولا فرصت خوبی برای خرید سنگین هست….

  • ناشناس

    حداقل تعداد سهم زیاد باشید صرف کند بخریم

  • لیلی

    دوستان من تازه می خام توبورس برم ولی اطلاعی ندارم یه خانم خانه دارم پول زیادی ندارم درحد ۲تومن به نظرتان پیشرفتی هست؟؟

    • ناشناس

      عرضه اولیه بخرید ولی وارد بورس نشوید خوبه برای کسانیکه دارایه کمی دارند با دو میلیونم پیشه وارد شد

    • ناشناس

      بله وارد بشید عرضه اولیه بخرید خیلی خوبه

    • ناشناس

      بله بدون شک شما سود خواهید برد فقط صبور باشید

    • ناشناس

      البته که میتونید. برا کسایی که اطلاعاتشون درباره بورس کمه عرضه اولیه ها خوبن. اما اگر میخوایید تو بورس حرفه ای فعالیت کنید حتما باید دانش بورسی داشته باشید.

  • ناشناس

    سلام خانم لیلی حتی برای دوتومنچان شما توبورس هم جای پیشرفت هست میتونی عرضه اولیه بخری

  • ناشناس

    با این عرضه ها دولت به فکر بهتر کردن اقتصاد کشور است کار درستی است. کاش اقتصاد همراه با سیاست اش تقویت بشه!!

  • ناشناس

    آرامش قبل از طوفانبزودى شاهد صعود بازار سرمایه ایران خواهیم بود .بورس بازان تازه کار از بازار خارج خواهند شد با فروش سهام خود سپس قیمت سهام بالا خواهد رفت