کد مطلب: ۴۹۰۳۰۲

سیگنال مهم سیاسی به بازار ارز / بازگشت فوری بایدن به برجام چقدر جدی است؟

سیگنال مهم سیاسی به بازار ارز / بازگشت فوری بایدن به برجام چقدر جدی است؟

مشاور سابق جو بایدن مدعی شد، بایدن قصد دارد در مدت زمان کوتاهی به توافق هسته‌ای بازگردد اما به دنبال تغییراتی در برخی بندها مانند زمان انقضای برجام نیز است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک مشاور ارشد سابق جو بایدن در مصاحبه با یک شبکه صهیونیستی مدعی شد که بازگشت به برجام در اولویت دستور رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود و بایدن قصد دارد بلافاصله بعد از در اختیار گرفتن قدرت آن را در زمان کوتاهی پیش ببرد.

براساس گزارش تایمز اسرائیل، «آموس هاچسن» در مصاحبه با کانال 12 رژیم صهیونیستی افزود: «من معتقدم که در ماه اول ریاست جمهوری بایدن شاهد پیوستن کامل آمریکا دولت وی به برنامه جامع اقدام مشترک خواهیم بود که به معنی تعلیق برخی از تحریمهای مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود که طی سه سال گذشته اعمال شده است..»

هاچسن که در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا مسئول تحریم‌های مربوط به بخش انرژی ایران در وزارت خارجه آمریکا بود اضافه کرد، بایدن همچنین به دنبال برخی تغییرات در برجام مانند تاریخ انقضای آن است.

پیش از این «دن کِرتزِر» سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی گفته، بایدن پیش از اقدام درباره توافق هسته‌ای با ایران، با تل‌آویو مشورت خواهد کرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    همچین چیزی از نظر قوانین بین‌الملل امکان پذیر نیست، بایدن هم قرار نیست که دوباره به برجام برگرده چون هم قانونا امکان پذیر نیست و هم آمریکا در حال حاضر در موضع بسیار قویتری نسبت به زمان اوباما قرار داره و دیگه به اون موارد قبلی رضایت نخواهد داد (به دلیل تحریم ها و فشار حداکثری که ترامپ اجرا کرد به شدت ایران رو در موضع ضعف و آمریکا رو در موضع قدرت قرار داده) و دیگه بر سر هیچ موضوعی کوتاه نخواهند آمد که در این صورت یا ایران حاضر به قبول معاهده نخواهد شده و یا در صورت قبول عملا نظام سیاسی ایران به شکل کنونی وجود نخواهد داشت و به نظام دیگری تبدیل میشود. به طور خلاصه آمریکا برای مذاکره و انعقاد قرارداد با ایران اجباری ندارد و این ایران هست که به دلیل تحت فشار بودن مجبور به مذاکره با آمریکا هست و هیچ کارتی برای بازی با آمریکا ندارد و دو راه دارد: ۱) قبول تمامی ۱۷ شرط آمریکا( که این ۱۷ شرط در واقع شروط سیاست آمریکا است نه بایدن یا ترامپ که فرقی داشته باشه مذاکره با کدام رئیس جمهور انجام بگیرد) ۲) قبول نکردن شرایط مذاکره و سخت تر شدن هر چه بیشتر شرایط و تحریم های جدید

  • سامان

    تجارت نیوز بیش از آنکه که یک رسانه اقتصادی باشد یک رسانه سیاسی است. هر اقتصاد دانی می داند که مشکل اقتصاد ایران بیشتر داخلی است تا خارجی. شاهد این مدعا آنکه کشورهای جنگ زده همچون عراق تورمی کمتر از ایران دارند چون سیاست دولتهایشان مبتنی بر دلالی و نوسان گیری نیست. سیاست دولت فعلی همان سیاست دولت سازندگی است. در آن دوران علیرغم پایان جنگ، عدم تحریم و ارتباط با سایر کشورها تورم 50 درصدی داشتیم و به گواه بسیاری از افراد سفره مردم زمان جنگ و سیع تر از دولت سازندگی بود.

    • ناشناس

      همه میدونند که مشکل ارز بیشتر داخلی است تا سیاسی

    • ناشناس

      نگران چی هستید بلاخره دلاردر هرصورت میاد پایین،جو بازار دیگر انتظار تورمی ندارد

  • ناشناس

    بهتره تو صف خرید فروش سکه در سامانه معاملاتی بورس نرید چون صف خرید فروش الکی هست دارن سرتون کلاه میزارن بدونید ایران آمریکا به برجام بر میگردن به پایان بازی داریم نزدیک میشیم

    • ناشناس

      خوابش بینی آمریکا باطله باطل

  • ناشناس

    سلام
    امیدواریم….
    فقط خداکنه وقتی بایدن قصد داشته باشه برگرده برجام،باز یه مسئول پشت تریبونش چیزی نگه که یارو پشیمون بشه ونتیجه عکس بده…

  • vaHID

    تورو خدا عنوان را تماشا کنید
    ( مشاور ارشد سابق جو بایدن )
    درغ که شاخ و دم ندارد

  • ناشناس

    هیچ ربطی نداره اسم تحریم سر مردم را کلاه گذاشتن اگه راست میگید قرار بود بایدن پیروز شدنی سکه و دلار ریزش شدیدی بکنه پس کووووو!؟
    همه چی دست خودشونه نمیزارن قیمت دلار و سکه بیاد چون رو ترامپ حساب کرده بودن !

    • ناشناس

      بله هنوز دلار و سکه هاشونو نفروختن

  • حسین

    فعلا یکی جلو مسئولان خودمونو بگیره که در کارزار فشار حداکثری علیه مردم ایران از آمریکا سبقت گرفته است.

  • حمییدد

    امیدوارم واقعا مشکل تحریم و مراودات مالی حل بشه.ولی اگر برجام میخواست مشکلات کشور رو حل کنه همون موقع که اجرا شد حل میکرد.ملت رو سر کار نذارید

  • نیما

    اره بشین تا برگرده.

  • ناشناس

    جالبه کشوری که با انتخاب رییس جمهور یک کشور دیگه بازار ارزش به هم می ریزه میخواد خودکفا و مستقل بشه !!!!