خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۸۵۳۹

بازگشت مشروط خودرو به بورس کالا

بازگشت مشروط خودرو به بورس کالا

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون خودروسازان مکلف شدند تمام خودروها را در بورس کالا عرضه کنند و قیمت خودرو را هم شورای رقابت تعیین می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق شرکت‌های خودروساز داخلی موظف شدند تا بر اساس برنامه تولیدی که وقف بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب شورای رقابت می‌رسد، از ابتدای سال ۱۴۰۲ خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و بر اساس ضوابط مربوطه عرضه کنند.

وی افزود: شورای رقابت موظف است حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ قیمت جدید خودروها را بر اساس آنالیز هزینه قیمت تمام شده و با در نظر گرفتن هزینه‌های تحقیق و توسعه و هزینه‌های مالی مرتبط با فعالیت‌های تولیدی مورد تأیید حسابرس محاسبه و در بازه‌های حداکثر سه ماه مجدداً به روز رسانی کنند.

زارع ادامه داد: شرکت بورس کالا موظف است ۸۵ درصد مابه التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز نماید تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با شاخص جمعیت و محرومیت در قالب پرداخت به ذی نفع نهایی با نظارت وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

بند آخر این گزینه را مطرح می‌کند که در بحبوحه اصرار خودروسازان برای عرضه در بورس کالا از یک سو و تقلای شورای رقابت برای بازگشت به بازی قیمت‌گذاری دستوری، حالا نمایندگان نیز به دنبال سهم‌خواهی برای بودجه‌ای هستند که با کسری زیادی روبروست.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بعد از این همه سر و صدا و کش و قوس، پس مردم کجای این ماجرا بودند. همه این ها برای سهم خواهی و فرو بردن دستانشان در جیب مردم بود. در تاریخ خواهند نوشت که روزگاری در سرزمینی به نام ایران مردم اجازه انتخاب هیچ چیز را نداشتند. برای گارهای پفکی که نامش را خودرو گذاشته بودند باید به صف می شدند، پولش را پیش پرداخت می کردند و حتی قدرت انتخاب رنگ ماشین را هم نداشتند. پس از آنکه گاری تحویل شان می شد تازه اول مسیر بودند و دایم باید در نمایندگی ها برای رفع نقایص این گاری ها بودند. گویا این مردمان توسط اجدادشان نفرین شده بودند!!!!!

  • ناشناس

    بابا بورس دلال بازاری بعد از کشف قیمت تورم در بازار شروع میشه

  • ناشناس

    دوباره بورس وکسری بودجه

  • ناشناس

    احتمالا این رییس کمیسیون تلفیق از بورس یه چیزی بهش میدم که تصویب کرده وگرنه در بورسی که یه خودرو میفروشن پول دو تا خودرو از توس در میاد چه به دردی میخورد

  • amir

    دعوا سر اینه که مابه تفاوت قیمت کشف شده و قیمت مصوب تو جیب کی بره ؟

  • amir

    دعوا سر اینه که مابه تفاوت قیمت کشف شده و قیمت مصوب تو جیب کی بره ؟

  • ناشناس

    بودجه کم آوردن دوباره دست کردن تو جیب مردم بیچاره از همه جا بی‌خبر…..

  • اختیاری

    بورس قیمت ماشین ومیبره بالا و کارگر نمی‌تواند بخرد حق ما کارگران ضایع میشود درود بر شورای رقابت ولی ماشینو بهحق دست مصرف‌کننده دهن هرکه دوسال پیش ازدوشرکت ماشین گرفته ندهند کاریخوب پسندیده هست

  • ناشناس

    بورس کالا خوب هست فقط موندم به چه قیمتی وبرای چه کسی وقتی قیمت با بازار فرقی نداره چه فایده بحثم اینه که اونی که نداره ۵۰۰ میلیون ماشین بخره با ۴۵۰ میلیون چه فرقی داره که ماشین ۲۰۰ تومنی ۴۵۰ بخرهحداقل ۱۰ تومن ۲۰ تومن ۳۰ تومن گران‌تر از کارخانه منصفانه است نه دوبرار قیمت واقعی پس این میشه کلاه برداری از مردم نه فروش در بورس به نفع مصرف کننده واقعی

  • حمید

    هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
    تنها چیزی که این عزیزان مسئول براشون مهم نیست
    منافع مردم هست فقط سهم خودشان را از این چپاول
    رو میخوان.