کد مطلب: ۵۸۷۱۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تماشای فوتبال در کافه و سینما / چرا بازی ایران و کره جنوبی بدون تماشاگر است؟

تماشای فوتبال در کافه و سینما / چرا بازی ایران و کره جنوبی بدون تماشاگر است؟

گفته می‌شود بازی امروز ایران و کره جنوبی به دلیل شیوع کرونا بدون تماشاگر برگزار می‌شود. در حالی که تماشاگران برای تماشای بازی به سمت محیط‌های سربسته کافه و سینما هدایت شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازی ایران و کره جنوبی امروز بدون تماشاچی برگزار می‌شود. حالا برخی از تماشاگران راهی کافه و رستوران می‌شوند تا بازی را با دوستان و دورهمی ببینند اما باید مبلغی را برای ورودی کافه و تماشا بپردازند.

این بازی امروز ساعت ۱۷ در ورزشگاه خالی آزادی برگزار می‌شود. اگرچه قرار بود بازی ایران و کره جنوبی با حضور تماشاگران و البته حضور زنان باشد اما در فاصله دو روز مانده به بازی، حضور تماشاگران لغو شد.

پرداخت ورودی به جای بلیت ورزشگاه

برخی از کافه‌ها، بازی امروز ایران و کره جنوبی را با پروژکتور یا تلویزیون پخش می‌کنند. حالا تماشاگران به جای پول بلیت باید ورودی کافه‌ها را بپردازند و به جز آن مبلغ دیگری را نیز برای سفارش از منوی کافه بپردازند.

مسئول پذیرش یکی از کافه‌ها در تجریش می‌گوید باید ابتدا رزرو کنید و مبلغ ۴۰ هزار تومان برای ورودی بپردازید. مسئول یکی دیگر از کافه‌ها در بلوار کشاورز نیز می‌گوید: «باید رزرو کنید، ممکن است نزدیک به شروع بازی صندلی‌ها پر شود.»

نکته دیگر این است که تماشاگران بازی در فضای سربسته بازی را می‌بینند. پس از پیگیری‌های تجارت‌نیوز از چندین کافه در تهران، همه آنها گفتند بازی را در فضای سربسته پخش می‌کنند.

مسئول یکی از این کافه‌ها می‌گوید: «فضا سربسته است. با پروژکتور بازی را پخش می‌کنیم. نیازی به پرداخت مبلغی برای ورودی نیست.»

البته سینماها هم بازی امروز را پخش می‌کنند. هزینه بلیت بازی ایران و کره جنوبی ۳۰ هزار تومان است. سخنگوی انجمن سینماداران نیز به میزان گفته: «هر سینمایی که بخواهد می‌تواند بازی ایران و کره جنوبی را پخش کند. بالاترین هزینه بلیت در سینماهای مدرن ۳۰ هزار تومان است.»

چرا بازی امروز بدون تماشاگر است؟

ایران در میزبانی این دیدار برای رقابت‌های جام جهانی قطر حالا بدون تماشاگر سر می‌کند. بر اساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، اگر کشوری بخواهد بازی‌ها را با حضور تماشاگر برگزار کند باید از ۱۴ روز قبل با AFC نامه‌نگاری کند.

در روزهای گذشته برخی گفتند برای فدراسیون فوتبال نامه‌نگاری‌های لازم را برای مجوز گرفتن از فدراسیون فوتبال انجام نداده است.

وزیر ورزش بدون تماشاگر برگزار شدن این بازی را تصمیم کنفدراسیون آسیا و شیوع ویروس کرونا دانسته بود. اگرچه کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران گفته بود که مسئولان خود به نتیجه رسیده‌اند بازی بدون تماشاگر باشد.

فائزه هاشمی، فعال سیاسی در این مورد به انصاف نیوز گفته بود: «طرح موضوع کرونا برای عدم حضور تماشاچی در بازی ایران و کره جنوبی بهانه است. فیفا گول نخورد و قضیه را دنبال کند.»

اگرچه موضوع شیوع ویروس کرونا برای حضور تماشگران مطرح بود اما در واقع آنها را به سمت محیط‌های شلوغ سربسته هدایت کرده‌اند. آنهم در شرایطی که باز هم فوتی‌ها کرونا بازهم رو به افزایش پیش می‌رود. در حالی که اگر در ورزشگاه برگزار می‌شد تماشگرانی می‌توانستند بازی را ببینند که دو دز واکسن را دریافت کرده بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فراتر از اقتصاد

    دنیا واکسن زدن الان هم سگ و گربه هاشون . راستی دیگه اول اخبار نمیگه امریکا و کرونا و از این حرفا
    فقط مردم باید زحمتکش بکشن ورزشکارا و غیره مدال بیارن مسولین تبریک بگن.
    یک بار هم مسولین کاری کنن مردم تبریک بگن .

    • ناشناس

      بچه بیا پایین….

    • رضا

      قربون دهنت

  • ناشناس

    اصلا هم به ذهنمون نرسیده که دلیل اصلی چیه؟!

  • ناشناس

    به این خاطره که گفتن باید تماشاچی زن و مرد باشه ایرانم برا همین بهونه کرونا اورده که تماشاگر کنسل شه . همش سیا بازی بخاطر خانما رو را ندن استادیوم

  • ناشناس

    همه چیز تو ایران مسخره حتی یه بازی را هم نمیتونن ببینیم به دلیل مدیریت ضعیف

  • ناشناس

    باید حتما تعریف وتمجدید کرد تاپیامهای مارا بزنید.اخه این مدیران لیاقت تعریف وتمجید ندارند

  • ناشناس

    فیفا گفت بایدخانما بیان ورزشگاه برای همین

  • سعید

    به امید خدا بچه ها امروز بازی را میبرن تا دل میلیونها ایرانی شادبشود حداقل مسئولین ورزشی تلاش را از ورزشکاران یاد بگیرین که بدون هیچ امکاناتی میرن قهرمان دنیا میشن و شما فقط به فکر این هستین که چگونه بهانه جور کنیم تا نگذاریم مردم نرن استادیوم

  • ناشناس

    حالا شما خیلی جدی نگیر فکر نکنم برای دیدن این بازی کسی بره کافه

  • ناشناس

    من موندم کریم که صد برابر از طارمی بهترو خوبه در خط حمله چرا بازی نمیدن اقا این پاهاش بهم میپیچه بازیش ندینننننن

  • فاطمه

    خوب بخاطرشیوع کروناتماشاگرراه ندادن والاخوب کاری کردن????????????❤️❤️❤️?????