کد مطلب: ۷۳۴۰۶۱

کروات‌ها به مصاف سامورایی‌ها می‌روند:

۷ نکته جالب درباره جدال دو تیم کرواسی و ژاپن

7 نکته جالب درباره جدال دو تیم کرواسی و ژاپن

به بهانه تقابل جذاب کرواسی و ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022، شاخص‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دو کشور و تیم‌های ملی فوتبال آن‌ها بررسی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امشب در دور یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر، دو تیم کرواسی و ژاپن به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی در ساعت 18:30 به وقت ایران و در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره با سوت اسماعیل الفتح آمریکایی آغاز خواهد شد.

به بهانه این تقابل جذاب، شاخص‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دو کشور و تیم‌های ملی فوتبال آن‌ها در اینفوگرافیک زیر بررسی شده است.

کرواسی و ژاپن

کرواسی و ژاپن در مسیر یک هشتم نهایی

کروات‌ها با عبور از سد کانادا با نتیجه چهار بر یک و تساوی بدون گل با بلژیک و مراکش پای به مرحله یک هشتم نهایی گذاشتند. شاگردان زلاتکو دالیچ با این نتایج و با کسب 5 امتیاز، به عنوان تیم دوم از گروه F رقابت‌ها صعود کردند.

در طرف دیگر این رقابت، سامورایی‌ها قرار دارند که با وجود شکست در مقابل کاستاریکا، با پیروزی دو بر یک در برابر آلمان و اسپانیا شگفتی بزرگی رقم زدند و بالاتر از این دو غول دنیای فوتبال، به عنوان صدرنشین گروه E به دور حذفی جام جهانی 2022 قطر راه یافتند.

فینالیست جام جهانی 2018 در مقابل غول‌کش

آخرین مصاف دو تیم کرواسی و ژاپن به سال 2006 و رقابت‌های جام جهانی آلمان بر می‌گردد. زمانی که در گروه F این رقابت‌ها، شطرنجی‌ها به تساوی بدون گل با ژاپن رسیدند.

کرواسی به عنوان نایب قهرمان جام جهانی 2018 روی کاغذ شانس بیشتری برای پیروزی در این مسابقه دارد. با این حال نباید فراموش کرد که ژاپن برای رسیدن به این مرحله، آلمان و اسپانیا را شکست داده است.

گفتنی است که برنده بازی کرواسی و ژاپن، روز جمعه 18 آذر ماه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده بازی برزیل و کره جنوبی خواهد رفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.