کد مطلب: ۳۲۹۰۶۵

باز هم ریزش ناامیدکننده شاخص

باز هم ریزش ناامیدکننده شاخص

در دو ساعت ابتدایی معاملات امروز بازار شاهد ادامه روند فروش و افزایش عرضه در اغلب گروه‌های هستیم که این وضعیت سبب ریزش سه هزار واحدی شاخص کل شده است. همچنین در ادامه ابهام در خصوص افزایش نرخ خودرو، تمام نمادهای این گروه در محدوده منفی معامله می‌شوند.

در آخرین روز معاملاتی هفته روند ریزش قیمت‌ها که از ابتدای هفته آغاز شده بود ادامه یافته و اکنون اغلب گروه‌ها با افت قیمت در حال معامله هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این بین مبهم بودن آینده تسعیر ارز دارایی‌های بانک‌ها و همچنین بلاتکلیفی افزایش نرخ خودروهای داخلی دو موضوعی هستند که بر افزایش عرضه‌ها در بازار دامن زده‌اند.

در این بین اما کارشناسان معتقدند تسعیر دارایی‌ها و همچنین افزایش نرخ خودرو در هفته آینده نهایی شده و بازار این دو گروه روند رو به رشد خود را از سر خواهند گرفت. اما امروز شاهد معاملات منفی در تمام نمادهای گروه خودرویی هستیم. تا این لحظه دو نماد لیدر گروه در منفی چهار درصد قیمتی در حال دادوستد هستند.

در گروه بانک نیز وضعیت مشابه گروه خودرو بوده و تمام نمادها افت قیمت را تجربه کردند. در این بین چندین بار صف فروش «وبملت» و «وتجارت» جمع آوری شد.

در میان گروه‌های بزرگ و با اهمیت بازار اما همچنان که قبلا هم اشاره شد پررنگ‌تر شدن ریسک تحریم‌ها و همچنین کاهش نرخ خای جهانی سبب تداوم عرضه‌ها شده است. در گروه فلزات اساسی باوجود اینکه امروز کاهش قیمت در بازارهای جهانی مخابره نشده است اما نا امیدی فعالان این بازار از افزایش نرخ‌ها در روزهای آتی سبب کم رونق شدن دادوستدهای فلزی شده است.

در این گروه امروز تنها «فباهنر» در محدوده مثبت معامله می‌شود. در گروه فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی نیز به دلیل وضعیت ناخوشایند قیمت نفت همچنان شاهد افت قیمت در اغلب نمادها هستیم.

در مجموع تا این لحظه شاخص کل با افت سه هزار واحدی به پله 164 هزار و 237 واحد بازگشته است. در این بین شاخص هم وزن نیز با عقبگرد 244 واحدی به ارتفاع 27 هزار و 255 واحد رسیده است. همچنین در فرابورس هم آیفکس با افت 37 واحدی در ارتفاع 1778 واحدی ایستاده است.

در بین نمادهای با اهمیت بورسی، «فولاد»، «کگل»، «وبملت» بیشترین نتاثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند. در فرابورس هم تا کنون افت قیمت در نمادهای «مارون»، «زاگرس»، «میدکو» و «هرمز» بیشترین افت را بر شاخص فرابورس تحمیل کرده‌اند.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.