کد مطلب: ۲۱۵۶۵۶

باقیمانده سود سهام عدالت روستاییان از فردا واریز می‌شود

باقیمانده سود سهام عدالت روستاییان از فردا واریز می‌شود

باقیمانده سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال مالی 1395 شرکت‌های سرمایه‌پذیر از فردا (هفدهم اسفندماه)، به‌تدریج برای روستاییان و عشایر واریز می‌شود.

باقیمانده سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال مالی 1395 شرکت‌های سرمایه‌پذیر از فردا (هفدهم اسفندماه)، به‌تدریج برای روستاییان و عشایر واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از سازمان خصوصی‌سازی؛ فقط تسویه بقیه سود سهام عدالت یک گروه دیگر از مشمولان باقی مانده است که از طریق شعبه بانک‌های عامل و موسسه‌های مالی پرداخت می‌شود.

مشمولان باید شماره شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده باشند.

بر این اساس، حدود 12 میلیون نفر از روستاییان و عشایر در مرحله واریز مرحله تکمیلی، از سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 1395 برخوردار شده‌اند که مبلغ پنج هزار و 800 میلیارد ریال سود سهام عدالت آنان از سوی سازمان خصوصی‌سازی و از طریق بانک‌های عامل کشور از فردا (پنجشنبه)، به‌تدریج به حساب آنان واریز می‌شود.

تا کنون سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 1395 شرکت‌های سرمایه‌پذیر مربوط به 18 گروه از مشمولان تسویه شده است.

با واریز سود سهام عدالت روستاییان و عشایر (به‌عنوان گروه نوزدهم از مشمولان)، سود آخرین گروه از مشمولان که شامل کارکنان و شاغلان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی است تا پیش از عید به حساب مشمولان این گروه واریز می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان خصوصی‌سازی، آن دسته مشمولانی که پس از تسویه حساب سود سهام عدالت گروه‌های مربوط به خود شماره شبای حسابی بانکی را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند و نیز آن دسته از مشمولانی که از این به بعد شماره شبا را در این سامانه وارد می‌کنند، پس از تایید شماره شبا و نیز پس از تسویه کامل سود سهام عدالت با همه گروه‌ها، سود سهام خود را در اوایل سال آینده دریافت می‌کنند.

مرحله نخست پرداخت سود سهام عدالت از اواخر دی‌ماه پس از موافقت رئیس‌جمهوری آغاز شد و همه مشمولان یک‌سوم از سود خود را بسته به اینکه چه میزان سهام آن‌ها آزاد شده است، دریافت کردند.

مرحله دوم این واریزها از دهه فجر آغاز شد و 16 گروه مشمول سهام عدالت از جمله ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خادمان مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، بیماران خاص، مددجویان موسسه‌های خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان آزاد شده و زیر حمایت و تاکسی‌رانان در مرحله دریافت سود باقیمانده قرار گرفتند.

مرحله سوم پرداخت این سود به چهار گروه کارمندان، بازنشستگان لشگری و کشوری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی، روستاییان و عشایری که زیر پوشش کمیته امداد نیستند و کسانی‌که تا کنون زیر پوشش کمیته امداد بودند اما اکنون مددجو نیستند، اختصاص دارد که به گفته مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، تلاش می‌شود تا پایان سال پرداختی‌های این گروه‌ها نیز انجام شود.

قرار است آیین نکوداشت سامان‌دهی سهام عدالت بیستم اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار شود.

پارسال نیز در آیین مشابهی سامانه سهام عدالت با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری رونمایی شد و بر اساس آن مشمولان فرصت یافتند شماره شبای حساب‌های خود را به سامانه واریز یا نسبت به تسویه اقساط سهام خود اقدام کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.