کد مطلب: ۶۵۰۳۷

بانکها برای پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان سنگ اندازی می کنند

بانکها برای پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان سنگ اندازی می کنند

رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: بانکها از پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی امتناع می کنند. زیرا این واحدها در تامین وثیقه های مورد نیاز ناتوان هستند.محمدلاهوتی در گفتگو با تجارت نیوز با اشاره به وعده کمک ۱۶ هزار میلیاردی دولت به تولید، بیان کرد: علی رغم تعیین این میزان اعتبار برای

9adfcdc26853a2ac3b67b96032b63e5d_XL.jpg رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: بانکها از پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی امتناع می کنند. زیرا این واحدها در تامین وثیقه های مورد نیاز ناتوان هستند.محمدلاهوتی در گفتگو با تجارت نیوز با اشاره به وعده کمک ۱۶ هزار میلیاردی دولت به تولید، بیان کرد: علی رغم تعیین این میزان اعتبار برای واحدهای تولیدی و صنعتی، این امر محقق نشده و بانک ها پرداخت تسهیلات را منوط به فراهم کردن وثیقه های سنگین از سوی متقاضیان کرده اند. ضمن اینکه بانکها برای ارائه تسهیلات از تولیدکنندگان وجه سپرده گذاری مطالبه می کنند . به گفته وی از آنجاییکه آنان در تامین وثیقه ها ناتوان هستند؛ لذا دسترسی تولیدکنندگان به منابع بانکی محدود می شود.
وی عنوان کرد:حمایت های دولت از بخش تولید در مراحل اجرا باید هدفمند باشد. این در حالی است که سیستم بانکی نه تنها کمک کننده بخش تولیدی محسوب نمی شود؛ بلکه آنان تسهیلات را به متقاضیان دارای وثیقه های سهل الوصول پرداخت می کنند.
رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران افزود: پیشنهاد می شود برای اجرای بسته 16 هزار میلیاردی، این بسته حمایتی در اختیار وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار گیرد و متقاضیان دریافت تسهیلات از طریق این وزارتخانه به بانکهای عامل معرفی شوند.
وی خاطرنشان کرد: بانکها حتی به آن عده از تولیدکنندگان که بخشی از بدهی های خود را به سیستم بانکی پرداخت کرده اند نیز تسهیلات نمی پردازند و بابت سهم آزادشده نیز تقاضای سپرده گذاری می کنند. در عمل تولیدکنندگان قادر به دریافت بسته حمایتی دولت نیستند.
لاهوتی اعلام کرد: طی دوماهه اخیر از 11 هزار واحد تولیدی تنها 5 هزار و 600 نفر موفق به دریافت تسهیلات بانکی شده اند. لذا اگر این بسته به وزارتخانه مذکور واگذار شود تعداد بیشتری از متقاضیان قادر به دریافت تسهیلات می شوند.
وی در ادامه تحقق نرخ 4 تا 5 درصدی اقتصاد در سالجاری را در گرو خروج از رکود عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی با کاهش نرخ تسهیلات و نرخ سپرده گذاری ایجاد انگیزه برای ورود سپرده ها به بخش صنعت و تولید را دو چندان می کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.