کد مطلب: ۴۱۴۹۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وام ندادن این بانک، کسری ۳ هزار میلیاردی بر جای گذاشت

وام ندادن این بانک، کسری 3 هزار میلیاردی بر جای گذاشت

بانک دی تنها ۳۴ درصد سپرده‌های خود را به پرداخت وام اختصاص می‌دهد و حاضر به افزایش سطح وام‌‌دهی خود نیست. این بانک طی هشت ماهه نخست سال ۱۳۹۸ با حدود سه هزار میلیارد تومان زیان از محل کسری سود پرداختی به سپرده‌ها و سود دریافتی از وام‌ها مواجه شده است.

بانک دی تازه‌ترین کارنامه عملکرد خود را منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک دی که با نماد بورسی «دی» در بازار سرمایه نیز در حال فعالیت بوده، گزارش عملکرد آبان ماه سال جاری را بر روی سایت کدال قرار داد.

بانک دی طی این دوره 597 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل حدود 12 درصد افزایش داشته است. با تسویه 521 میلیارد تومان از وام‌ها و اعطای وام‌های جدید، مانده تسهیلات این بانک در پایان آبان ماه امسال به بیش از 9.4 هزار میلیارد تومان رسید.

بانک دی تنها ۳۴ درصد سپرده‌های خود را به صورت وام پرداخت کرده در حالی که این نسبت در در بانک‌های دیگر به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد.

همچنین بانک دی در آبان ماه امسال بیشتر از آنکه شاهد خروج سپرده باشد، سپرده جذب کرده است.

4863

طی دوره مذکور بانک دی در حالی که موفق شده 18.1 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود 17.9 هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده است. در مجموع مانده سپرده‌های بانکی بانک دی در پایان آبان ماه امسال به 27.1 هزار میلیارد تومان رسیده است.

میزان درآمد بانک دی در آبان ماه از محل وام‌های پرداختی، حدود 380 میلیارد تومان کمتر از میزان سودی است که به سپرده‌گذاران داده است.

بانک دی در آبان ماه امسال حدود 446 میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخته کرده و از سوی دیگر از محل وام‌های اعطایی 64 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

بانک دی طی هشت ماهه نخست سال ۱۳۹۸ با حدود سه هزار میلیارد تومان زیان از محل کسری سود پرداختی به سپرده‌ها و سود دریافتی از وام‌ها مواجه شده، که نشان‌دهنده میانگین زیان ماهانه ۳۷۰ میلیارد تومانی این بانک است.

بانک دی به تنهایی در شش ماهه نخست امسال زیان انباشته‌ای بیش از ۲٫۵ هزار میلیارد تومان را ایجاد کرده که حدود دو برابر سرمایه ایران‌خودرو است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.