کد مطلب: ۲۴۳۰۴۹

بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۴۰ درصد افزایش داد

بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۴۰ درصد افزایش داد

بانک مرکزی آرژانتین برای ثبات بخشیدن به پول خود مجبور به افزایش ناگهانی نرخ بهره به ۴۰ درصد شد.

بانک مرکزی آرژانین به منظور ثبات بخشیدن به پول این کشور مجبور به افزایش نرخ بهره معیار به ۴۰ درصد شد. این درحالی است که طی هفته‌های گذشته آزاد بودن ورود جریان سرمایه و همچنین خروج آن منجر به پیامدهای عمیق اقتصادی در این کشور شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی آرژانتین بعد از چند روز مداخله شدید در بازارهای مالی این کشور مجبور به اتخاذ این تصمیم شد. البته این اقدام بانک مرکزی آرژانتین منجر به سروسامان دادن بازارهای این کشور شد.

همچنین تصمیم بانک آرژانتین پس از سقوط ۸.۵ درصدی پول این کشور در برابر دلار آمریکا گرفته شد که برای سومین بار در هفته جاری میلادی سیر نزولی به خود گرفت.

ضمن اینکه بانک مرکزی آرژانتین اعلام کرد که از تمام ابزارهای خود برای پایین آوردن نرخ تورم استفاده می کند. نرخ تورم آرژانتین در ماه مارس سال جاری میلادی در مقایسه با سال قبل ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد.

بر پایه این گزارش، پیش از این برزیل هم در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی نرخ بهره را برای جلوگیری از خروج سرمایه به تقریبا ۴۰ درصد افزایش داد.

همچنین ترکیه هم در سال ۲۰۱۴ میلادی به‌طور ناگهانی نرخ بهره را از ۴.۵ درصد به ۱۰ درصد رساند تا از کاهش ارزش لیر جلوگیری کند.

ضمن اینکه در همان سال ۲۰۱۴ میلادی بانک مرکزی روسیه هم نرخ بهره را به طرز ناگهانی از ۱۰.۵ درصد به ۱۷ درصد افزایش داد تا مانع از سقوط ارزش روبل به دلیل تحریم‌های غرب و کاهش قیمت نفت شود.

منبع: نیویورک تایمز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.