کد مطلب: ۱۲۰۰۴۲

بانک مرکزی چطور نرخ رشد ۹۵ را محاسبه کرد؟

بانک مرکزی چطور نرخ رشد ۹۵ را محاسبه کرد؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ رشد ۴.۵ درصد بدون نفت بعید است، گفت: سوالی که وجود دارد این است که بانک مرکزی نرخ رشد را نسبت به کدام معیار اعلام کرده است. محمدرضا پور ابراهیمی، در خصوص اعلام نرخ رشد اقتصادی در 6 ماهه نخست سال از سوی مرکز آمار گفت: بر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ رشد ۴.۵ درصد بدون نفت بعید است، گفت: سوالی که وجود دارد این است که بانک مرکزی نرخ رشد را نسبت به کدام معیار اعلام کرده است.
محمدرضا پور ابراهیمی، در خصوص اعلام نرخ رشد اقتصادی در 6 ماهه نخست سال از سوی مرکز آمار گفت: بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه نرخ رشد اقتصادی اعلامی مرکز آمار ایران که هنوز منتشر نشده است رقم 6.5 درصد بوده است. طبق گفته معاون رئیس جمهور نرخ رشد اقتصادی بدون نفت 4.5 درصد است که با توجه به تحرکاتی که در حوزه گشایش صادرات نفت رویداده و از طرفی رکودی که در بیشتر صنایع وجود دارد، تحقق چنین رقمی کمی بعید به نظر می‌رسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نکته حائز اهیمت اینکه پیش از این بانک مرکزی نرخ رشد 6 ماهه را 7.4 درصد اعلام کرده است. این درحالی است که این نهاد هنوز آمار مربوط به نرخ رشد سال 94 را اعلام نکرده است. در واقع سوالی که وجود دارد این است که بانک مرکزی نرخ رشد را نسبت به کدام معیار اعلام کرده است.

وی در گفت و گو با تسنیم«پویا»، افزود، مرکز آمار نرخ رشد سال گذشته را 1 درصد و مرکز پژوهشها این نرخ را منفی 0.6 دهم درصد اعلام کرده بود.

وزیر اقتصاد نیز در روزهای گذشته با تایید نرخ رشد 6.5 درصد و نرخ رشد 4.5 درصد بدون نفت، اعلام کرد تنها نرخ رشد بخش ساختمان به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های بخش صنعت منفی بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.