کد مطلب: ۱۶۶۴۹۵

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات غیرمجاز اهتمام جدی دارد

بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات غیرمجاز اهتمام جدی دارد

اخیرا اظهارنظرهایی در خصوص مشکلات مالی موسسه نور توسط یکی از نمایندگان مجلس مطرح شده است. این در حالی است که به گفته احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس این اظهارات، اظهار نظر شخصی بوده و آنچه قابل اهمیت است، صحبت‌های مقام‌های ناظر در بانک مرکزی است.

هفته گذشته رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد هم‌اکنون موسسات مالی غیرمجاز فعال در کشور نداریم و موسسات ورشکسته و غیرمجاز ساماندهی شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، احمد انارکی محمدی با بیان اینکه بانک مرکزی اهتمام جدی برای ساماندهی موسسات غیرمجاز داشته و هم‌اکنون موسسه غیرمجاز فعال در کشور نداریم در خصوص اظهار نظرهای شخصی در خصوص ورشکستگی برخی موسسات مالی و اعتباری از جمله موسسه مالی و اعتباری نور گفت: بانک مرکزی به همراه سایر قوا به موضوع ساماندهی موسسات غیرمجاز ورود پیدا کرد و نباید در این شرایط به تشویش اذهان عمومی پرداخت.

وی که یکی از نمایندگان پیگیر در موضوع ساماندهی موسسات غیرمجاز است، به شکل‌گیری موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در دهه هفتاد اشاره کرد و بیان اینکه این رشد ناگهانی در سایه بی‌توجهی بانک مرکزی وقت و عدم استفاده از ابزارهای نظارتی صورت گرفت، گفت: خوشبختانه بانک مرکزی اقدامات اساسی در این زمینه انجام داده است و دیگر نمی‌توانیم بانک مرکزی را در این خصوص کم‌کار تلقی کنیم.

انارکی محمدی در ادامه با اشاره به افزایش بی‌رویه موسسات مالی و اعتباری در سال‌های گذشته گفت: این رشد قارچ‌گونه را در کمتر کشوری از جهان شاهد هستیم. وی در پایان گفت: جلسات مکرر بین مجلس و دولت برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران موسسات ادغام یا منحل‌شده در حال برگزاری است و تلاش داریم تا هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

موسسه اعتباری نور در حال حاضر در لیست موسسات مجاز بانک مرکزی قرار دارد. این موسسه هم‌اکنون با دارا بودن بیش از ۳۳۳ شعبه در سراسر کشور و اتصال به شبکه شتاب تحت نظارت بانک مرکزی در حال فعالیت و به سامانه‌های ساتنا، پایا و شتاب متصل است.

موسسه اعتباری نور در صورت‌های مالی خود از سودآوری برخوردار بوده و دارای تراز مثبت میان دارایی‌ها و بدهی‌هاست که باعث شده جزو موسسه‌های سودده محسوب شود. همچنین اهداف این موسسه در راستای اهداف نظام بانکی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی در کشور است. بر این اساس در چند ماه گذشته برای حمایت از تولید ملی و افزایش اشتغال جوانان طرح‌هایی برای پرداخت تسهیلات با سود کم به اجرا در آمده است.

منبع: اقتصاد ایران آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.