کد مطلب: ۱۷۹۰۶۴

بانک ملی کویت به دنبال گسترش شعب خود در آسیا و اروپا است

بانک ملی کویت به دنبال گسترش شعب خود در آسیا و اروپا است

مدیر عامل بانک ملی کویت گفت: به دنبال توسعه بازار خود در خاورمیانه، آسیا و اروپا هستیم و تا سال ۲۰۲۰ شمار شعب خود را در این مناطق افزایش خواهیم داد.

بانک ملی کویت قصد دارد برای راه‌اندازی شعب خود در عربستان سعودی و مصر صدها کارمند را به استخدام درآورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در همین بانک ملی کویت که به عنوان بزرگترین بانک وام دهنده این کشور هم محسوب می‌شود، به دنبال تاسیس شعبه در شهرهای ریاض و دمام عربستان است و تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی شعب خود را در این دو شهر افتتاح خواهد کرد.

در حال حاضر، بانک ملی کویت دارای ۴۳ شعبه در مصر است که قرار است تعداد آنها را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۶۰ شعبه افزایش دهد و برآورد می‌شود که ۴ یا ۵ شعبه آن تا سال آینده شروع بکار کند.

«اسلام الساغر» مدیر عامل بانک ملی کویت گفت: تمرکز خود را بیشتر بر روی بازارهای باثبات در خاورمیانه یعنی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارت گذاشته‌ایم؛ ضمن اینکه در حال حاضر کشور مصر را به این مجموعه اضافه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: هیچ شعبه عاملی در عربستان نداریم و توانسته ایم که مجوز راه اندازی دو شعبه را در شهرهای مختلف عربستان به دست آوریم.

کارشناسان اقتصادی بانک ملی کویت اعلام کردند که انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ میلادی روند وام دهی آنها به دلیل کاهش نرخ سود بانکی و رشد اقتصادی در مصر ۲۰ درصد افزایش پید اکند که در این بین بنگاه‌های کوچک اقتصادی نقش بسزایی خواهند داشت.

بر همین اساس، بانک ملی کویت به دنبال راه‌اندازی شعب در هند و آلمان است؛ ضمن اینکه سود سه ماه سوم سال جاری میلادی این بانک کویتی رشد ۷.۳ درصدی را تجربه کرده است.

منبع: به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی،

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.