کد مطلب: ۷۰۸۹۹۱

بایدن بار دیگر نامزد انتخاباتی می‌شود؟

بایدن بار دیگر نامزد انتخاباتی می‌شود؟

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که بایدن گفته است برای سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در نشست خبری خود از اعلام آمادگی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای نامزدی انتخابات ۲۰۲۴ خبر داد.
به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ "کارین ژان پیر"، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه مجددا اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد نامزدی در انتخابات سال ۲۰۲۴ را دارد.

"ان‌بی‌سی"، در این‌باره نوشت، در نشست روز سه شنبه از سخنگوی کاخ سفید پرسیده شد که آیا این گزارش که بایدن قصد نامزدی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ را دارد، صحیح است یا خیر. او گفت: «رئیس جمهور خودش این را گفته است که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ نامزد شود.»

ژان پیر گفت به دلیل قانونی که کارمندان قوه مجریه را از درگیر شدن در فعالیت‌های سیاسی منع می‌کند، نمی‌تواند بیشتر در مورد انتخابات ۲۰۲۴ صحبت کند.

کاخ سفید اصرار دارد که بایدن در بحبوحه تردیدهایی که به دلیل محبوبیت نسبتاً پایین او و سوالاتی در مورد سن او منتشر شده، قصد دارد مجدد برای انتخابات نامزد شود.

"سدریک ریچموند"، مشاور ارشد کمیته ملی دموکرات نیز پیشتر گفته بود: «بایدن نامزد می‌شود و ما زیرساختی برای او ایجاد می‌کنیم تا بتواند پیروز شود.»

مصیبت پیش‌روی جو بایدن و دموکرات‌ها

یک سال بعد از انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، نشریه اکونومیست سر مقاله خود را به بررسی عملکرد یکساله او و چالش‌های پیشروی دولت بایدن اختصاص داده است. اکونومیست معتقد است، بایدن باید از چپگرایان حزبش فاصله بگیرد. در ادامه این گزارش را مطالعه می‌کنید:

دو مورد از بهترین کتاب‌های نوشته شده در مورد جورج واشینگتن عنوانی مشترک دارد :« ریاست‌جمهوری غیرممکن». حتی قابل‌ترین رئیس‌جمهورها هم محکوم به شکست هستند. جرمی سوری در تازه‌ترین کتاب در مورد ریاست جمهوری نوشته است : « محدودکردن ناکامی و کمی دستاورد خوب داشتن در این مسیر، بهترین چیزی است که می‌توانیم از رئیس‌جمهور انتظار داشته باشیم. »

حتی با این استانداردهای ناامیدکننده، جو بایدن سرخورده شده است. با داشتن بیشترین رای نسبت به هر کاندیدایی در تاریح، نرخ تایید و محبوبیت او هم در حال تنزل است. در حال حاضر تنها رئیس جمهوری که در دوره اول از او محبوبیت کمتری داشت، دونالد ترامپ بود. دموکرات‌ها به تازگی سه کرسی ایالتی را در ایالات ویرجیانا از دست داده‌اند، ایالتی که یک سال پیش بایدن با ۱۰ درصد اختلاف پیروز رقابت انتخاباتی آنجا شده بود. این ارقام برای میان‌مدت سال آینده بسیار ضعیف است: حزب او احتمالا اکثریت خود را در کنگره از دست خواهد داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.