کد مطلب: ۶۸۲۳۵۸

پوتین: باید برای احیای برجام تلاش ‌کنیم

پوتین: باید برای احیای برجام تلاش ‌کنیم

رییس جمهور روسیه با تاکید بر احیای برجام تصریح کرد: باید برجام احیا شود و همه بدون تبعیض آن را اجرا کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ولادیمیر پوتین امشب در نشست خبری مشترک با روسای جمهور ایران و ترکیه که پس از برگزرای نشست آستانه برگزار شد، اظهار کرد: دیدار روسای کشورهای ضامن آستانه بسیار مفید و پرمحتوا بود. به صورت مفصل مسایل مهم را مرور کردیم. تحکیم حرکت سه کشور به نفع عادی سازی وضعیت سوریه می شود.

به نقل از ایسنا ، وی در ادامه افزود: سه کشور امید دارند بر اساس گفت وگوی سوری و با راه حل سیاسی، بحران سوریه قابل حل است و باید به وحدت و تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته شود و سرنوشت سوریه باید به دست مردم این کشور تعیین شود.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: امروز توافق کردیم که سازوکار آستانه را ادامه دهیم. دولت، اپوزیسیون و کشورهای دیگر و سازمان ملل هم باید شرکت کنند. آستانه باید نقش اصلی در حل بحران سوریه داشته باشد.

وی افزود: تهدیدهای تروریستی توسط سه کشور بررسی شد. نیروهای اصلی داعش در سوریه از بین رفته است، و دولت سوریه کنترل بیشتر سوریه را بدست آورده است و سه کشور تاکید کردند بر مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه دهند.

نیروهای خارجی در سوریه باید از بین بروند. در شرق فرات تلاش می شود حاکمیت دولت سوریه نقض شود. ما تاکید کردیم شرق فرات باید تحت کنترل دولت سوریه قرار گیرد.

پوتین گفت: از جامعه بین الملل دعوت می کنیم کمک خود به مردم سوریه را انجام دهند. تا مهاجران به صورت داوطلبانه به کشور خود بازگردند.

وی تصریح کرد: مذاکرات دو جانبه خوبی با رهبر ایران داشتیم. از هر دو طرف اعلام شد که روابط دو جانبه توسعه همه جانبه یابد و در مسائل منطقه ای و بین المللی همکاری داشته باشیم.

در این زمینه با رئیس جمهور ایران هم مذاکره داشتیم و توافق کردیم استفاده از پول ملی را تقویت کرده و روابط اقتصادی وتجاری را توسعه دهیم. در زمینه برجام ما فکر می کنیم باید برای احیای برجام تلاش ‌کنیم. باید برجام احیا شود و همه بدون تبعیض آن را اجرا کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.