کد مطلب: ۲۳۵۴۷۹

معاون اقتصادی اتاق ایران مطرح کرد:

باید منتظر بازار سیاه دلار باشیم

باید منتظر بازار سیاه دلار باشیم

معاون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران هشدار داد که با اعلام نرخ 4200 تومان برای دلار باید منتظر شکل گیری بازار سیاه ارز و نرخ آزاد جدید برای دلار بود.

مرتضی الله‌داد، معاون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران، در گفتگو با تجارت‌نیوز ، در خصوص تصمیمات اخیر دولت در حوزه ارز و تاثیر آن بر اقتصاد و تجارت گفت:دولت پیش از این هم در خصوص ارز تصمیمات فعلی را اتخاذ کرده بودند اما واقعیت این است که راه‌های غیراقتصادی در بلندمدت خیلی پاسخگوی بحران‌های اقتصادی نیستند.

وی در ادامه افزود: باید در نظر داشت که همیشه تعیین نرخ ارز تابع چند بخش است. از جمله عواملی مثل عرضه و تقاضا در تعیین نرخ ارز اهمیت دارد و البته تصمیمات دولت هم باید منطبق با عرضه و تقاضا اتخاذ شود.

الله‌داد بیان کرد: امروز اگر براساس نرخ سکه موجود بتوانید نرخ دلار را محاسبه کنید متوجه خواهید شد که مبلغ نهایی بیش از نرخی است که دولت تعیین کرده است. وقتی دولت در این رقم عددی را مشخص می‌کند اتفاقی که می‌افتد این است که در آینده دچار مشکل می‌شود.
با نرخ ارز 4200 تومان باید حتما منتظر بازار سیاه و نرخ آزاد جدیدی در بخش عرضه و تقاضا بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرچه میزان سختگیری‌ها بیشتر باشد ریسک تامین نرخ ارز برای افرادی که به ارز نیاز دارند بالا می‌رود و تفاوت این دو نرخ رانت بزرگتری را ایجاد می‌کند. با در نظر گرفتن تمام این عوامل نمی‌توان انتظار خروج از رکود اقتصادی را داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.