کد مطلب: ۲۹۱۴۶۰

بحران لیره ترکیه یک خطر برای اقتصاد آلمان است

بحران لیره ترکیه یک خطر برای اقتصاد آلمان است

وزارت دارایی آلمان هشدار داده است که بحران ارزی ترکیه یک ریسک و خطر بزرگ برای بزرگترین اقتصاد منطقه یورو به شمار می‌رود.

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد: علاوه بر ریسک ناشی از اختلافات تجاری با ایالات متحده و احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق برگزیت، بحران ناشی از اوضاع ارزی و کاهش شدید ارزش لیره ترکیه نیز یک خطر جدی برای اقتصاد آلمان به شمار می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش ارزش لیره ترکیه در برابر دلار از ابتدای امسال تاکنون بیش از 40 درصد کاهش یافته است. تشدید تنش‌های دیپلماتیک بین آنکارا و واشنگتن به روند نزولی ارزش لیره در برابر دلار دامن زده است.

نگرانی سرمایه‌گذاران درباره دخالت اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در سیاست‌های پولی و ارزی نیز فشار زیادی را بر ارزش لیره وارد کرده است.

آلمان دومین سرمایه گذار بزرگ خارجی در ترکیه به شمار می‌رود. آلمان بزرگترین شریک تجاری ترکیه در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

وزارت دارایی آلمان افزود: نااطمینانی نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و سیاست‌های تجاری آمریکا ، بزرگترین خطرات علیه اقتصاد آلمان به شمار می‌رود. تحولات اقتصادی ترکیه نیز به ریسک‌های اقتصادی علیه آلمان افزوده است.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.