کد مطلب: ۴۴۴۴۵۷

رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد:

بخشودگی اجاره بهای املاک بنیاد مستضعفان / شرکت‌های جدیدی وارد بورس می‌شوند

بخشودگی اجاره بهای املاک بنیاد مستضعفان / شرکت‌های جدیدی وارد بورس می‌شوند

پرویز فتاح از تمدید بخشودگی اجاره بهای املاک تجاری این بنیاد در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان روز یکشنبه در نشست خبری در محل بنیاد مستضعفان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دو ماه اخیر این بنیاد برای کمک به نیازمندان پرداخت و افزود: تا پیش از این اجاره بهای املاک تجاری بنیاد در ماه‌های اسفند و فروردین بخشیده شده بود که با تصمیم جدید و به دلیل استمرار تعطیلی برخی اصناف در اردیبهشت ماه نیز اجاره‌ها بخشیده می‌شود.

وی گفت:‌ وام‌های قرض‌الحسنه با بازپرداخت ٢۴ ماهه به مبلغ پنج تا ١٠ میلیون تومان برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده از هفته ابتدایی اردیبهشت ماه در سه بانک پرداخت می‌شود.

فتاح بیان‌ داشت: ٢٠٠ میلیارد تومان از طریق بانک سینا،١٠٠ میلیارد تومان از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بخش دیگری از طریق بانک رسالت به افراد شناسایی شده اختصاص می‌یابد.

به گفته وی، سود وام‌های قرض‌الحسنه کمتر از چهار درصد خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان درخصوص چگونگی انتخاب افردی که این وام‌ها را دریافت می‌کنند، گفت: بنیاد طی قراردادی با هر سازمانی سهمیه مشخصی را تعیین می‌کند و پس از آن خود سازمان‌ها هستند که افراد را شناسایی و به بانک‌ها معرفی می‌کنند، برای مثال اکنون با سازمان تاکسیرانی قراردادها بسته شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان کرونا در کنار دولت خواهد بود، خاطرنشان کرد: هیچ اقدام موازی و بدون هماهنگی با دولت انجام نشده و روز گذشته نیز در جلسه مشترک با رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارش کاملی را درباره بسته‌های حمایتی و گروه‌های هدف به دولت ارائه دادیم.

فتاح ادامه داد: به پیشنهاد دولت و برای مبارزه با افزایش نقدینگی، کارت‌های هدیه یک میلیونی که تاکنون در بسیاری از استان‌ها بین نیازمندان توزیع شده، کارت خرید کالا است و نقدی نیست.

این مسئول توضیح داد: اقدامات دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر فراگیر است، درحالی که اقدامات بنیاد مستضعفان مکمل تصمیمات دولت است.

وی گفت: تاکنون ١۶ میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۴۶ میلیون تومان نقدی به حساب سازمان بهزیستی واریز شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: طرف هزینه خود سازمان‌ها هستند و بنیاد مستضعفان در انتخاب جامعه هدف و افرادی که کارت‌های هدیه و حتی وام‌های قرض الحسنه را دریافت می‌کنند نقشی ندارد.

فتاح همچنین اعلام کرد که بنیاد مستضعفان تاکنون با بیش از ۴٠٠ گروه جهادی برای ارائه کمک‌های مردمی همکاری کرده است و خبر داد که با گروه‌های جهادی بیشتری برای مقابله با کرونا همکاری خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص وضعیت حضور شرکت‌های بنیاد در بورس نیز گفت: تاکنون٣٢ شرکت بنیاد وارد بورس شده است و از آنجایی که فروش سهام در بورس به جای بازار آزاد سیاست بنیاد است به زودی شرکت‌های دیگری که شرایط حضور در بورس را دارند اضافه می‌شوند.

به گفته فتاح هر یک از شرکت‌های بنیاد مستضعفان که به صورت ٣ سال پی در پی سودده بوده است شرایط حضور در بورس را دارد.

رییس بنیاد مستضعفان در پاسخ به این سوال که ممکن است ارائه کارت‌های هدیه به گرو‌ه‌های هدف نرسد، گفت: برای مثال ما به شهرداری طی ٣ مرحله ١٣ میلیارد کارت هدیه دادیم؛ مسئول پخش و توزیع خود شهرداری است، هدف ما ارائه این کارت‌ها به کارکنان پسماند، بهشت زهرا و دست فروشان است.

فتاح گفت: ۵ میلیارد جداگانه برای کودکان کار واریز نقدی شده است و همچنین برای٣٨ هزار زندانی نیازمند که در مرخصی بودند کارت هدیه اهدا شده است و این کارت‌ها به ارزش ٢٠ میلیارد با مسئولیت قوه قصاییه در حال توزیع است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.