کد مطلب: ۱۸۰۲۸۲

رویترز اعلام کرد:

بدترین هفته ارز دیجیتال از ۲۰۱۳ تاکنون

بدترین هفته ارز دیجیتال از ۲۰۱۳ تاکنون

روز جمعه قیمت بیت‌کوین با سقوطی ۳۰ درصدی، از سطح ۱۱۰۰۰ دلار هم پایین‌تر رفت. پس از این که متخصصان در مورد حبابی شدن بیت‌کوین هشدار دادند، با هجوم به فروش، قیمت آن به شدت افت کرد.

پس از این که در ساعت ۱۰:۵۰ روز جمعه به وقت تهران، قیمت بیت‌کوین در پایگاه کوین‌دسک تا ۱۰۸۳۴.۹۴ دلار و در بورس بیتس‌مپ، تا ۱۱۱۵۹ دلار سقوط کرد؛ اما قیمت آن اندکی بعد، دوباره به بالای ۱۴۰۰۰ دلار باز گشت و سقوطی ۹ درصدی در یک روز را ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در مجموع ،قیمت بیت‌کوین این هفته ۲۵ درصد افت کرد که این بزرگترین افت آن از آوریل ۲۰۱۳ است؛ به این ترتیب بیت‌کوین به هفته‌ای پایان داد که در آن، با آغاز فروش سهام ارز دیجیتال در بورس سی‌ام‌ای، بزرگترین بورس اوراق جهان، پول دیجیتال وارد عصری جدید شد.

از روز گذشته تاکنون، قیمت بیت‌کوین دوباره روند نزولی به خود گرفت و در ساعت ۱۱:۲۵ شنبه به وقت تهران قیمت آن در پایگاه کوین‌دسک، ۱۳۷۹۲.۳۲ دلار شد.

در بازار سهام آمریکا هم سهام شرکت‌هایی که بخت خود را به بیت‌کوین یا تکنولوژی زیرساختی آن، بلاک‌چین، پیوند زده بودند هم، ضربه سختی خوردند.

شرکت‌های لانگ بلاک‌چین، اوراستاک دات کام، ریوت بلاک‌چین و ماراتون پرنت گروپ هم بین ۲ تا ۱۵ درصد از ارزش سهام خود را از دست دادند.

در بازار سهام بیت‌کوین، اوراق یک‌ماهه آن در بورس سیبوئه به علت افت شدید قیمت تعلیق شد و در بورس سی‌ام‌ای هم سهام آن از آستانه افت مجاز خود عبور کرد.

روز جمعه پایگاه کوین‌بیس که یکی از بزرگترین بورس‌های ارز دیجیتال است، اعلام کرد به علت ترافیک بالا موقتا خرید و فروش بیت‌کوین را تعلیق کرده است.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.