کد مطلب: ۳۴۵۸۰۶

مطالبات ۳۰ هزار میلیارد تومانی صنعت برق از دولت

مطالبات ۳۰ هزار میلیارد تومانی صنعت برق از دولت

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با بیان اینکه مطالبات صنعت برق از دولت بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است از رسوب حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان از مطالبات صنعت برق در سازمان هدفمندی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مصطفی رجبی‌مشهدی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر، با اشاره به تکلیف صنعت برق برای به مدار آوردن هزار کیلومتر خط جدید انتقال و فوق توزیع و بیش از ۴۰ پست قدرت تا تابستان ۹۸ گفت: مطالبات صنعت برق از دولت بابت مابه‌التفاوت نرخ تکلیفی و قیمت تمام‌شده برق بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان است که می‌تواند بخش عمده‌ای از مطالبات پیمانکاران و شرکت‌های تولید‌کننده برق را جبران کند.

رجبی‌مشهدی در تبیین وضعیت نقدینگی صنعت برق گفت: با توجه به رسوب حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان از مطالبات صنعت برق در سازمان هدفمندی، طرحی از سوی مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از رسوب مطالبات در سال جاری به تصویب رسید که بر مبنای آن مبالغی که به سازمان هدفمندی واریز می‌شود.

طی دو هفته عینا به صنعت برق باز ‌گردد و امیدواریم با پیشنهادهایی که برای اصلاح تبصره ۱۴ در بودجه ۹۸ ارائه شد این مشکل نیز برطرف شود و بتوانیم عقب‌ماندگی طرح‌های انتقال شبکه برق کشور را حل و فصل کنیم.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.