خبر مهم:

کد مطلب: ۲۴۷۶۶۴

بدون مدیریت مصرف در تهران، تامین برق تابستان سخت می‌شود

بدون مدیریت مصرف در تهران، تامین برق تابستان سخت می‌شود

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: پیش‌بینی می‌کنیم میزان مصرف برق در تهران در اوج به 5 هزار مگاوات برسد که در این صورت شرایط تامین برای ما سخت می‌شود.

حسین صبوری با اشاره به اینکه در فصل تابستان همه زنجیره برق یعنی تولید، انتقال و توزیع باید به طور کامل در مدار باشند افزود: امسال به دلیل­کمبود تولید نیروگاه‌های برق آبی پایش شبکه برق تهران و رفع اشکالات آن و مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: قرار است 400 مگاوات با کمک بخش‌های اداری، صنعتی و خانگی مدیریت مصرف اعمال شود تا به آسایش و آرامش مردم و مشترکان لطمه وارد نشود و دچار خاموشی نشویم.

صبوری ساعت‌های پیک روز را از 12 تا 16 و پیک شب را از 19 تا 23 اعلام کرد و گفت: مشترکان از استفاده لوازم پر مصرف در ساعت اوج مصرف برق خودداری کنند و هر آنچه که می‌تواند به تامین برق پایدار کمک کند تا خاموشی نداشته باشیم را مدنظر داشته باشند.

وی از مشترکان خواست با 10 درصد صرفه جویی و صحیح مصرف کردن در طول تابستان از خاموشی جلوگیری کنیم.

صبوری با تاکید بر اینکه در طول تابستان فقط 200 ساعت اوج مصرف برق داریم افزود: با رعایت الگوی مصرف هم به اقتصاد خانواده و از طرفی به اقتصاد کشور کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه 4 و نیم میلیون مشترک برق در تهران بزرگ وجود دارد که 15 درصد مشترکان کشور را شامل می‌شود گفت: 10 درصد برق کشور را مشترکان تهرانی مصرف می‌کنند که این رقم بالایی است و می‌تواند برق چند استان را تامین کند.

صبوری اظهار داشت: 60 درصد مشترکان خانگی تهران الگوی مصرف را رعایت می‌کنند ولی 20 تا 30 درصد مشترک بد مصرف در تهران داریم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ افزود: الگوی مصرف برق در تابستان در تهران 250 کیلو وات ساعت است و در فصول دیگر الگوی مصرف 200 کیلو وات ساعت است.

وی درباره افزایش 7 درصدی قیمت برق برای مشترکان پرمصرف نیز گفت: مشترکانی که بیش از الگو برق مصرف کنند به هزینه برق آنها به صورت پلکانی افزایش می‌یابد و مصوبه اخیر دولت بر این مبناست که میزان مصرف بد مصرف‌ها را کنترل کنیم و این مصوبه شامل آن‌ها می‌شود.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.