خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۴۲۴۵

برآورد هزینه راه‌اندازی تهیه غذا!

برآورد هزینه راه‌اندازی تهیه غذا!

برآورد هزینه برای صنعت کترینگ یا مراکز تهیه غذایی کار آسانی نیست؛ چرا که قیمت‌ها بسیار متغیر و متفاوت هستند. برآورد هزینه راه‌اندازی تهیه غذا باتوجه‌به نوع کترینگ، مکان راه‌اندازی، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز متفاوت است.

برآورد هزینه برای صنعت کترینگ یا مراکز تهیه غذایی کار آسانی نیست؛ چرا که قیمت‌ها بسیار متغیر و متفاوت هستند. برآورد هزینه راه اندازی تهیه غذا باتوجه‌به نوع کترینگ، مکان راه اندازی، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز متفاوت است. بیشترین هزینه نیز مربوط به اجاره ملک و خرید تجهیزات آشپزخانه است.

برآورد هزینه راه اندازی تهیه غذا!

برآورد هزینه برای صنعت کترینگ یا مراکز تهیه غذایی کار آسانی نیست؛ چرا که قیمت‌ها بسیار متغیر و متفاوت هستند. برآورد هزینه راه اندازی تهیه غذا باتوجه‌به نوع کترینگ، مکان راه اندازی، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز متفاوت است. بیشترین هزینه نیز مربوط به اجاره ملک و خرید تجهیزات آشپزخانه است.
توصیه می‌شود که برای تخمین خرج و مخارج یک کترینگ، از قبل با تجهیزات مورد نیاز آشنا شوید. به همین سبب ادامه این مقاله را از دست ندهید تا به‌طورکلی درباره هزینه راه اندازی تهیه غذا و تجهیزات آن، اطلاعاتی کسب کنید.

برآورد هزینه راه اندازی تهیه غذا

در ابتدا برای برآورد هزینه‌های راه اندازی تهیه غذا باید به این موضوع توجه کرد که غذا در چه فضا و مکانی تهیه خواهد شد. فضاهای کوچک و محدود مانند آشپزخانه‌ها هزینه‌های کمتری نسبت به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها دارند. همچنین هرچه تنوع غذایی زیادتر باشد؛ هزینه‌های بیشتری در پی دارد.

به‌طورکلی برای برآورد خرج و مخارج تهیه غذا باید هزینه‌های مربوط به تجهیزات تهیه غذا، اجاره آشپزخانه، حقوق سرآشپز و پیک موتوری را در نظر گرفت. بخش عمده هزینه‌ها نیز مربوط به خرید تجهیزات آشپزخانه خواهد بود. البته اگر تهیه غذا در آشپزخانه خانه و توسط خودتان انجام می‌شود؛ هزینه‌ها کمتر خواهند شد. همچنین برای رساندن غذا به مشتری، داشتن پیک موتوری الزامی نیست.

اگر قصد دارید که غذا برای فروش تهیه یا کترینگ راه اندازی کنید؛ باید از دستگاه‌های حرفه‌ای و مختلفی کمک بگرید. وجود حداقل دو یخچال، چهار گاز، چند قابلمه بزرگ و یک دستگاه بسته بندی برای تهیه هر نوع غذا الزامی است. باتوجه‌به شرایط و نوع غذاهای تولید شده، این تجهیزات بیشتر و حرفه‌ای‌تر خواهند شد. در مجموع برای خرید تجهیزات تهیه غذا برای یک کترینگ ساده و کوچک، بین 40 تا 50 میلیون سرمایه نیاز است.

97 1

معرفی تجهیزات تهیه غذا

در ابتدا بهتر است برای برآورد هزینه راه اندازی تهیه غذا، با ویژگی تجهیزات و دستگاه‌های موردنیاز آشنا شوید. با کسب آگاهی درباره این موارد، در نهایت یک خرید عالی و به‌صرفه انجام خواهید داد. همچنین به‌آسانی می‌توانید هزینه‌های مربوطه را تخمین بزنید.

برای راه اندازی یک کترینگ، در ابتدا باید یک انبار سرد و خشک تهیه کنید. انبارهای سرد موردنیاز کترینگ‌ها در سایزهای مختلفی عرضه می‌شوند؛ بنابراین باتوجه‌به نیاز خود یک انبار مناسب و ارزان خریداری کنید. همچنین وجود یک انبار خشک، برای طبقه‌بندی و نگهداری محصولات نیز توصیه می‌شود.

در مجموع تجهیزات پخت غذا و شستشوی مختلفی در بازار وجود دارند که در قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. قبل از خرید، حتما درباره این تجهیزات اطلاعاتی کسب کنید. در ادامه مقاله نیز با سه دستگاه مدرن و مورد نیاز برای تهیه غذا آشنا می‌شوید که حتما باید خریداری شوند.

دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی یکی از تجهیزات بسیار مهم برای تهیه غذا است. در واقع با استفاده از این دستگاه، از محصولات غذایی در برابر آلوده‌شدن و کثیف شدن، محافظت می‌شود. دستگاه‌های بسته بندی در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هرکدام از آنها کارایی خاص خود را دارند. باتوجه‌به بودجه خود، یک دستگاه مناسب تهیه کنید.

دستگاه وکیوم بسته بندی

دستگاه وکیوم بسته بندی با تخلیه هوای داخل بسته، از خراب‌شدن محصولات غذایی جلوگیری می‌کند. این دستگاه در دو نوع خانگی و کارخانه‌ای عرضه می‌شود که هرکدام نیز مدل‌های مختلفی دارند. حتما این نوع ابزار بسته بندی را تهیه کنید تا کیفیت محصولاتتان تضمین شود.

98

دستگاه سلفون کش

دستگاه سلفون کش ، یک ابزار کاربردی جهت بسته‌بندی‌کردن جعبه‌ها یا سینی های حاوی مواد غذایی است. در واقع برای پک کردن دوباره، در جهت افزایش زیبایی و حافظت بیشتر استفاده می‌شود. در مجموع برای افزایش کیفیت و زیبایی بسته‌های حاوی محصولات غذایی خود، از این دستگاه استفاده کنید.

99 1

برآورد هزینه تجهیزات تهیه غذا

بر اساس منوی کترینگ، دستگاه‌ها و تجهیزات تهیه غذا متفاوت هستند. همچنین باتوجه‌به مدل دستگاه، برند مربوطه و میزان کارایی، این تجهیزات قیمت‌های بسیار مختلفی دارند. برای برآورد هزینه راه اندازی تهیه غذا بهتر است با رنج قیمت‌های دستگاه‌های موردنیاز آشنا شوید.

فهرستی از تجهیزات تهیه غذا و قیمت آنها، به‌صورت زیر است:
• دستگاه وکیوم بسته بندی: از 3 میلیون تومان (خانگی) تا 310 میلیون تومان (صنعتی)
• دستگاه خلال کن: از 2 تا 22 میلیون تومان
• گرمکن غذا: از 4 تا 30 میلیون تومان
• دستگاه سلفون کش حرارتی: از 2 تا 3 میلیون تومان
• کانتر گرم: از 6 تا 70 میلیون تومان
• دیگ پخت برنج: از 200 هزار تومان تا 48 میلیون تومان
• اره استخوان بر: از 12 تا 775 میلیون تومان
• دستگاه شیرینگ پک: از 30 تا 100 میلیون تومان
• کباب‌پز: از 4 تا 160 میلیون تومان
• اجاق‌گاز: از 2 تا 500 میلیون تومان
• دستگاه سبزی‌خردکن: از 2 تا 50 میلیون تومان
• یخچال صنعتی: از 11 تا 41 میلیون تومان
• فریزر صنعتی: از 7 تا 30 میلیون تومان
• وان استیل: از 4 تا 9 میلیون تومان
• دستگاه گریل صنعتی: از 3 تا 40 میلیون تومان

سخن پایانی

در آخر توصیه می‌شود که برای راه اندازی غذا با افراد متخصص مشورت کنید تا دچار شکست یا مشکلی نشوید. همچنین فراموش نکنید که قیمت‌های ذکر شده متغیر هستند و با گذر زمان می‌توانند بیشتر یا کمتر شوند. در مجموع امید است پس از خواندن این مقاله، درباره برآورد هزینه راه اندازی تهیه غذا اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.