کد مطلب: ۲۹۶۶۱۱

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

برای تامین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد

برای تامین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: در تامین کالاهای اساسی مشکلی در استان نداریم و همانظور که قیمت مرغ روز گذشته 20 درصد کاهش پیدا کرد پیش‌بینی می‌شود قیمت کالاهای اساسی کاهش یابد.

منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که ساعتی پیش در سالن جلسات معاونت اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: بحث بازار امروزه در همه محافل و خانواده‌ها وجود دارد و این به جهت ارتباط مردم با بازار است؛ چراکه بخشی از مردم تولیدکننده و بخشی مصرف‌کننده هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز،حبیبی ادامه داد: بازار نیاز به مراقبت ویژه دارد و تولیدکننده، توزیع‌کننده، مردم و دستگاه‌های نظارتی باید دست‌به‌دست هم دهیم تا از آن مراقبت شود.

معاون اقتصادی استاندار اعلام کرد: در تامین کالاهای اساسی مشکلی در استان نداریم و پیش‌بینی می‌شود قیمت این کالاها کاهش یابد؛ همانند قیمت مرغ که یک ماه گذشته پیش‌بینی کاهش آن مطرح شد و روز گذشته قیمت مرغ به 8700 تومان رسید و در حال حاضر قیمت مرغ گرم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای 8700 تومان و در بازار 9150 تومان است.

وی با اشاره به اینکه از بازار بی‌اطلاع نیستیم، عنوان کرد: در ماه جاری ایام محرم و فصل بازگشایی مدارس را پیش رو داریم که بازار پرمصرفی است و ما در تلاش هستیم با برگزاری نمایشگاه نیاز بازار را تأمین کنیم.

حبیبی خطاب به شرکت خدمات بازرگانی استان بیان کرد: بایستی برنج و شکر موردنیاز را تامین کرده و در بین هیئت‌ها و متقاضیان توزیع شود.

وی اظهار کرد: اصناف نیز در این بازار پرمصرف باید انصاف را رعایت کرده و نظارت‌ها نیز بیش‌ازپیش افزایش یابد چراکه اگر نظارت دقیق صورت نگیرد قیمت پوشاک و نوشت‌افزار بر مصرف‌کننده فشار وارد می‌کند.

معاون اقتصادی استاندار اظهار کرد: در نمایشگاه پاییزه باید کالاهای احتکاری کشف‌ شده عرضه شود تا اعتماد عمومی مردم نسبت به مسئولان اجرایی و قضایی جلب شده و بتوانند باقیمت مصوب این کالاها را خریداری کنند.

وی ادامه داد: در کنار این نمایشگاه نیز باید شرکت خدمات بازرگانی و جهاد کشاورزی استان نسبت به عرضه برنج، شکر و مرغ اقدام کنند تا با عرضه این اقلام قیمت‌ها شکسته شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه در نمایشگاه پاییزه باید اجناس موردنیاز بازار بازگشایی مدارس عرضه شود، گفت: توزیع‌کنندگان پسته و پفک عرضه نکنند بلکه اولویت اجناس عرضه‌شده باید صرفاً نوشت‌افزار، پوشاک، کیف و کفش باشد ضمن اینکه این نمایشگاه حتما باید در مکانی در دسترس عموم شهروندان برگزار شود.

بنابرگزارش، در این ستاد مصوب شد که نمایشگاه پاییزه قزوین قبل از آغاز ماه محرم از تاریخ نوزدهم تا بیست‌وسوم شهریور برگزار شود.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.