خبر مهم:

کد مطلب: ۲۵۴۷۰۱

برای تحقق شعار سال مردم و مسئولان در کنار یکدیگر باید تلاش کنند

برای تحقق شعار سال مردم و مسئولان در کنار یکدیگر باید تلاش کنند

پوربافرانی با بیان اینکه مردم و مسئولان برای تحقق شعار سال باید در کنار یکدیگر تلاش کنند، گفت: لوایحی که مجلس مصوب می‌کند، اگر در سایه حمایت مردم نباشد نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

عباسعلی پوربافرانی، عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی،در خصوص استفاده حداکثری از تولید داخل، اظهار کرد: فراکسیون تولید در زمینه قانون استفاده حداکثری از تولید داخل با برگزاری جلسات مختلف با کلیه دست‌اندرکاران امر تولید و اشتغال راهکارهای متعددی را بررسی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: بحث تسهیلات در حوزه اشتغال نیز در فراکسیون تولید و اشتغال مورد بررسی قرار گرفت و به صورت عملیاتی و اجرایی درآمد و در حال حاضر نیز برای رصد مسائل این حوزه با وزرا و سازمان‌های مختلف مرتبا پیگیری‌ها صورت می‌گیرد.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری، مجلس نیز پیشنهاداتی در زمینه تولید داخل ارائه کرده که در جایی که تولید داخل به حد کفایت و کیفیت است در مورد واردات ممنوعیت صورت گیرد.

پوربافرانی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال مردم و مسئولان در کنار یکدیگر باید تلاش‌های لازم را انجام دهند، توضیح داد: لوایحی که مجلس مصوب می‌کند و دولت موظف به اجرای آن می شود اگر در سایه حمایت مردم نباشد نتیجه قطعی و مطلوب نخواهد داشت.

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جایی که نیاز ما با تولید داخل که دارای کیفیت است رفع می شود مردم نباید فریب جنس‌های لوکس را (که بعضا دارای ظاهر هستند و کیفیت چندانی ندارند) بخورند و با این کار به اقتصاد تولید کشور ضربه وارد کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس پژوهشی در خصوص مزیت تولید در کشور انجام داده یا خیر، تصریح کرد: مرکز پژوهش های مجلس مطالعاتی در این خصوص انجام داده.

این پژوهش کامل نبوده و نمی تواند پاسخگوی این مساله باشد؛ اما بررسی‌های خوبی انجام شده و اطلاعاتی به دست آمده که در چه حوزه‌هایی با کفایت تولید داخل مواجه هستیم اما قطعا این امر کافی نبوده و باید ادامه پیدا کند.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.