کد مطلب: ۱۲۹۰۱۰

برای تمدید توافق کاهش تولید نفت تصمیمی گرفته نشده است

برای تمدید توافق کاهش تولید نفت تصمیمی گرفته نشده است

وزیر انرژی روسیه گفت: تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید نفت هنوز اتخاذ نشده است، اما این تصمیم در نشست ۲۴ می با اعضای اوپک مورد بحث قرار خواهد گرفت. به گزارش رویترز، یک منبع آگاه گفت، یک کمیته فنی متشکل از تولید کنندگان عضو و غیرعضو اوپک پیشنهاد کرده که تولید کنندگان توافق جهانی

وزیر انرژی روسیه گفت: تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید نفت هنوز اتخاذ نشده است، اما این تصمیم در نشست ۲۴ می با اعضای اوپک مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به گزارش رویترز، یک منبع آگاه گفت، یک کمیته فنی متشکل از تولید کنندگان عضو و غیرعضو اوپک پیشنهاد کرده که تولید کنندگان توافق جهانی برای کاهش تولید را از ماه ژوئن برای 6 ماه دیگر تمدید کنند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، روسیه و دیگر تولید کنندگان سال گذشته توافق کردند که به منظور مهار مازاد عرضه، تولید روزانه نفت خود را در نیمه نخست امسال به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

میزان تبعیت تولید کنندگان از توافق کاهش تولید نیز در نشست این کمیته مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست مقاماتی از کشورهای نظارت کننده بر میزان تبعیت کشورها از توافق از جمله کویت، ونزوئلا، الجزایر، روسیه و عمان حضور داشتند.

به گفته این منبع آگاه، میزان کل تبعیت تولید کنندگان از توافق کاهش تولید در ماه مارس 98 درصد بوده است. دو منبع دیگر گفتند، میزان تبعیت از توافق در ماه مارس نشان دهنده افزایش سطح پیروی از توافق نسبت به ماه فوریه است.

با توجه به اینکه وزرای نفت و انرژی کشورهایی نظیر عربستان و کویت پیشتر سیگنال هایی مبنی بر برنامه ریزی تولید کنندگان برای تمدید توافق کاهش تولید ارسال کرده بودند، توصیه کمیته مذکور مبنی بر تمدید توافق چندان غیر منتظره نیست.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید هنوز اتخاذ نشده است، اما این تصمیم در نشست 24 می با اعضای اوپک مورد بحث قرار خواهد گرفت. وزرای کشورهای عضو اوپک و همتایان غیر اوپکی آنها قرار است روز 25 می با یکدیگر دیدار و گفت وگو کنند.

در این نشست همچنین میزان تبعیت 103 درصدی اوپک از توافق کاهش تولید مورد بررسی قرار گرفت.

این مجمع، کمیته مشترک فنی نام دارد که در ماه ژانویه برای نظارت بر میزان پایبندی تولید کنندگان به توافق کاهش تولید تشکیل شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.