کد مطلب: ۱۹۷۶۴۰

برخورد جدی با بانیان موسسات غیرمجاز

برخورد جدی با بانیان موسسات غیرمجاز

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک مرکزی باید جدیت بیشتری برای تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز به خرج دهد تا هر چه سریع‌تر به مطالبات مردم پاسخ داده شود.

محسن بیگلری با مثبت ارزیابی کردن روند رسیدگی به وضعیت موسسات غیرمجاز و تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آن‌ها، به ایرنا گفت: بانک مرکزی امروز روند خوبی را برای تسویه بدهی سپرده‌گذاران در نظر گرفته و طبق گزارش‌های واصله ۹۸ درصد بدهی سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰ میلیون تومان تسویه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیگلری با بیان اینکه باید بدهی سایر سپرده‌گذاران نیز با همین سرعت تسویه شود، افزود: متاسفانه وجود چنین موسساتی شبکه پولی و مالی کشور را با اختلال مواجه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کم کاری‌های صورت گرفته در گذشته به وجود این موسسات دامن زده است، گفت: جدیت بانک مرکزی اکنون از تکرار بروز چنین موسسات غیرمجازی جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: البته کمیته‌ای متشکل از دولت و مجلس با همراهی قوه قضاییه روند تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز را بررسی می‌کند که وجود این کمیته نیز به امیدواری مردم منجر شده است.

بیگلری گفت: باید بانک مرکزی جدیت بیشتری نیز برای تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز به خرج دهد تا هر چه سریع‌تر مطالبات مردم پاسخ داده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید با عاملان ایجاد موسسات غیرمجاز که با دور زدن قانون و سواستفاده از آن سعی در بروز مشکل در شبکه پولی و مالی کشور داشته‌اند برخورد شود زیرا این اقدام درس عبرتی برای سایرین در این حوزه خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • yaran

    ظاهرآمردم را بازیچه قلمدادکرده اید .ازراه قانون این نتیجه رامیدهدبه شعبه بازکننده میروی میگویند به سرپرستی مربوط است به سرپرستی میروی مگویند به تهران مربوط است به تهران میگویی میگویند بانک مرکزی ودولت جلوی حسابهارابسته ماپولی برای پرداخت نداریم بانک مرکزی ودولت هم که این جواب رادارند. من خیلی کمتر از200تومان دارم ویک رالک هم بهم ندادن اونوقت انتظارداری پولی که سالیان سال برای جمع کردن قرن قرون آن که برای تشکیل زندگی وایجاد شغل فرزندانم کنار گذاشته ام وبارها برایش جانم دررفته تابه اینجا کشیده چه رفتاری از خودم نشان دهم متاسفم برایتان که پول به حق مردم را خورده اید به نام دولت تدبیر وامیدوحقوق شهروندی اونوقت پاسکاری هم میکنید والا خیلی مردم باحیا وخوبی داریم با این مسولین بی لیاقت فقط امیدوارم خداوندهیچ کس را ناامید نکند که آن موقع چیزی برای ازدست دادن ندارد.