کد مطلب: ۲۶۳۷۸۵

برخورد قاطع مالیاتی با سودجویان اقتصادی

برخورد قاطع مالیاتی با سودجویان اقتصادی

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نباید هزینه سودجویی عده‌ای را مصرف‌کننده بپردازند، گفت:‌ تولید و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، اولویت دولت است و سودجویان اقتصادی آماده برخورد قاطع مالیاتی باشند.

روحانی در جلسه ساماندهی بازار و بررسی نوسانات اخیر که با حضور مسئولین دستگاه‌های ذیربط تشکیل شد، اظهار داشت: در حالی که دولت تمام خدمات و ارز مورد نیاز کالاهای مورد نیاز را تامین می‌کند، نباید هزینه سودجویی عده‌ای را مصرف‌کننده بپردازند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: مبنای افزایش قیمت کالاها و خدمات نباید فراتر از نرخ تورم باشد و این پذیرفتنی نیست که افرادی از دولت ارز 4200 تومانی بگیرند و با سودجویی در بازار با قیمت بالا و اجحاف به مردم بفروشند.

کنترل تولید، توزیع و قیمت کالاهایی که روزمره مورد نیاز مردم است محور اصلی فعالیت دستگاه‌های مرتبط دولتی و عمومی است و عرضه کالا توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان باید با سرعت مطلوب صورت گیرد و همه عوامل تاخیر در ترخیص و عرضه برطرف شود.

رئیس جمهور هدف اصلی دولت در حمایت از بخش تولید را رفاه و آرامش جامعه دانست و ادامه داد: رشد پایدار بخش تولید در گرو این است که با سود متعارف بازار را گسترش دهد.

روحانی با تشریح شرایط کنونی و برنامه بدخواهان برای ایجاد بی ثباتی ذهنی و مصنوعی در اقتصاد ملی، گفت: مردم تحت هر شرایطی نباید تحت فشار قرار گیرند، به ویژه در مورد کالاهای اساسی و کالاهایی که در داخل تولید می‌شود. ضمن اینکه در شرایط فعلی منطقی نیست کالایی که تماما در داخل تولید می‌شود با قیمت‌ جدیدی در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

وی افزود: دولت اجازه سوء استفاده در بازار کالاهای مورد نیاز مردم را نخواهد داد و اگر کسانی به فکر سود باد آورده هستند، آماده برخورد مالیاتی قاطع باشند.

روحانی بر هماهنگی لازم اقتصادی فرهنگی و رسانه‌ای برای دور کردن التهابات از بازار و ایجاد فشارهای روانی کاذب و همچنین لزوم بهره‌گیری از نظارت عمومی و به میدان آمدن اتحادیه‌ها و اصناف برای ساماندهی بازار تاکید کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.