کد مطلب: ۱۸۶۷۸۳

خبرگزاری فرانسه خبر داد؛

برخورد نفتکش ایرانی با کشتی چینی

برخورد نفتکش ایرانی با کشتی چینی

در پی برخورد دو کشتی در آب‌های چین، ۳۲ نفر از جمله ۳۰ ایرانی ناپدید شدند.

مقامات چین امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند ۳۲ نفر در پی برخورد دو کشتی ناپدید شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت چین روز یکشنبه اعلام کرد: یک کشتی نفتکش ایرانی که اپراتور آن یک شرکت صاحب نام در حمل نفت است، پس از برخورد با یک کشتی باری چینی آتش گرفته و نفت آن در دریای شرق چین نشت کرده است.

بر اساس بیانیه ای که مقامات چینی منتشر کردند، در بعد از ظهر شنبه به وقت چین، نفتکش سانچی که در پاناما رجیستر شده است با کشتی سی‌اف کریستال چین در فاصله ۱۶۰ مایل دریایی با سواحل شانگهای، برخورد کرده است.

روز یکشنبه اعلام شد: ۳۲ خدمه نفت‌کش مفقود شده‌اند؛ این در حالی است که نفتکش سانچی از ایران به مقصد کره‌جنوبی در حرکت بود و ۱۳۶۰۰۰ تن تقطیرات نفتی، که نفتی فق سبک است، را حمل می‌کرد.

بر اساس برآوردها، این محموله معادل حدود ۱ میلیون بشکه نفت است که ارزش آن بر اساس قیمت‌های کنونی نفت، ۶۰ میلیون دلار است.

در عین حال، مقامات چین اعلام کرده‌اند که ساچی تا این لحظه، همچنان روی آب شناور بوده و آتش گرفته است؛ به نحوی که نفت، نشت کرده است و بر این اساس، ما به تلاش‌های خود برای نجات ادامه می‌دهیم.

بر این اساس، مقامات چین، ۴ کشتی نجات و ۳ قایک پاکسازی را در ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز به وقت تهران، به منطقه اعزام کرده‌اند.

کره‌جنوبی هم برای امداد، کشتی و هلیکوپتر ارسال کرده است.

تلویزیون دولتی سی‌سی‌تی‌وی تصاویری از کشتی در حال سوختن و دود سیاه و غلیظی که از آن بر می‌خواست، منتشر کرد.

منبع: خبرگزاری فرانسه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • زز

    خوب ایران چکار کرده؟معلومه مثل همیشه دعااااااااااااااااا