کد مطلب: ۲۱۵۹۸۸

برخی فعالان اقتصادی کشور با مسائل حقوقی آشنا نیستند

برخی فعالان اقتصادی کشور با مسائل حقوقی آشنا نیستند

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی اتاق بازرگانی ایران گفت: عدم آشنایی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران با قوانین و مسائل حقوقی متاسفانه به یک معضل بزرگ در کشور بدل شده است.

حسین میر محمدصادقی صبح پنج‌شنبه در سمینار آشنایی با اهم مسائل حقوقی قراردادهای تجاری که به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد، ضمن بیان اینکه یک سرمایه‌گذار و یا فعال اقتصادی باید به مسائل حقوقی و قوانین آگاه باشد، تاکید کرد: برخی اوقات این عدم آگاهی مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد که آموزش یکی از راه‌های مقابله با آن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: یکی از رویکردهای اصلی اتاق بازرگانی در حوزه سرمایه‌گذاری، آموزش در راستای آگاهی بخشی درباره قوانین و مسائل حقوقی سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی است که برگزاری چنین همایشی برای آشنایی فعالان اقتصادی با مسائل حقوقی قراردادها، در زمره تلاش‌های اتاق بازرگانی محسوب می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی اتاق بازرگانی ایران بابیان اینکه گسترش و اعتلای دانش فعالان اقتصادی و مدیران در حوزه مسائل حقوقی قراردادها یکی از اهدافی است که همواره اتاق بازرگانی به آن نگاه ویژه داشته است، تاکید کرد: آگاهی بخشی از حقوق و مسائل قانونی می‌تواند راه‌های سرمایه‌گذاری صحیح و دوری از مشکلات را پیش پای سرمایه‌گذاران بگذارد.

میر محمدصادقی بابیان اینکه مفهوم قرارداد به‌مثابه توافق دو یا چند شخص برای ایجاد اثر حقوقی، نیازمند اطلاع‌رسانی به فعالان اقتصادی است، گفت: فعالان باید بدانند که طبق قانون، هر زمان که هر طرف اهداف و تعهدات خود را طی مذاکرات روشن کرده و توافق رسمیت یابد، در حقیقت نوعی قرارداد منعقدشده و مشمول تمامی قوانین است.

وی افزود: از سوی دیگر مفهوم امنیت قرارداد یعنی اشخاص مطمئن باشند که قرارداد اجرا می‌شود و در صورت عدم اجرای قرارداد آن‌ها می‌توانند با استفاده از روش‌های حل اختلاف پاسخ قانع‌کننده دریافت کنند لذا این امر دارای اهمیت بسیاری است چراکه اگر دریک جامعه اجراشدن قراردادها به‌آسانی ممکن باشد و در کنار آن روش‌های حل اختلاف نیز به اجراشدن سریع و راحت قرارداد کمک کند و درمجموع افراد در جریان انجام معاملات متضرر نشوند، می‌توان گفت که در آن جامعه امنیت قراردادی وجود دارد که بیان این مسائل برای فعالان اقتصادی بسیار اهمیت دارد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.