کد مطلب: ۶۵۳۷۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین گمانه از زمان برداشت یارانه جدید/ دریافت کنندگان ۲ ماه صبر کنند؟

اولین گمانه از زمان برداشت یارانه جدید/ دریافت کنندگان ۲ ماه صبر کنند؟

درحالی که در یک شبانه روز گذشته دغدغه بخشی از مردم به اعلام اعتراضشان نسبت به نحوه تقسیم یارانه‌ اختصاص داشت. مسعود میرکاظمی در برنامه شب گذشته تلویزیون مدعی شد، یارانه واریز شده برای مدت دو ماه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تصور می‌شد صحبت‌های شب گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه، گره‌ای از کلاف سردرگم یارانه‌‌های جدید باز کند اما در عمل حرف‌های مسعود میرکاظمی چیزی از ابهام موجود کم نکرد.

پرداخت یارانه‌های جدید بخشی از برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت است. با اجرای این برنامه، مردم به چند گروه تقسیم شدند: یک گروه، خانوارهایی که پولی نگرفتند. گروه بعدی، خانوارهایی که وجهی متناسب با یارانه جدید دریافت کردند و در نهایت گروهی که بیش از مبلغ اعلامی رئیس جمهوری، پول به حسابشان واریز شد.

درحالی که در یک شبانه روز گذشته دغدغه بخشی از مردم به اعلام اعتراضشان نسبت به نحوه تقسیم یارانه‌ اختصاص داشت. مسعود میرکاظمی در برنامه شب گذشته تلویزیون مدعی شد، یارانه واریز شده برای مدت دو ماه است.

با این حرف رئیس سازمان برنامه و بودجه، ابهام جدیدی به وجود می‌آید: چطور دولت به برخی برای یک ماه و به برخی دیگر یارانه دو ماه را داده است؟ مگر نه اینکه رقم واریزی به حساب برخی سرپرستان خانوار نزدیک به رقم یارانه‌های جدید است؟ پس چرا به حساب برخی مبالغی بیشتر تا نزدیک به دوبرابر واریز شده است؟

غیر از این، مهمترین پرسش یک شبانه روز اخیر دریافت کنندگان یارانه جدید، اطلاع از زمان رفع مسدودی و دادن حق برداشت یارانه‌های جدید بود. پرسشی که انتظار می‌رفت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای آن پاسخی داشته باشد.

با این حال میرکاظمی شب گذشته از زمان برداشت یارانه و رفع مسدودی آن حرفی نزد و فقط گفت: برداشت یارانه جدید، تا مشخص شدن قیمت گذاری جدید و فراهم شدن زیر ساخت طول خواهد کشید.

در این رابطه تسنیم به نقل از میرکاظمی نوشت: تا آخر این ماه این موضوع پرداخت یارانه تعیین تکلیف می‌شود.

از کنار هم قرار دادن این دو بخش از صحبت‌های میرکاظمی می توان احتمال داد که شاید امکان برداشت یارانه جدید تا دو ماه زمان بگیرد. هرچند در این مدت برخی معادل یک ماه و برخی هم هیچ پولی نگرفته‌اند.

براین اساس چنانچه دولت به خانواری بیش از مقدار تعیین شده یارانه نداده باشد،می‌توان استنباط کرد که حتی آنهایی که معادل یک ماه یارانه گرفتند هم باید به گزینه اعتراض و پیگیری در سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشتر فکر کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام خدا خیرتون بده هزارجورگرفتاری داریم چرا نمیزارید این پول برداشت بشه دنیای بدهکاری دارم مستجرم بیکارم به نون شبم محتاجم شماها دارین میخورین توزندگیتون مشکل مالی ندارین بدونین بی پولی یعنی چی شرمنده زن بچه شدن یعنی چی ماهم چشممون به این مبلغ ناچیزه اگه خدا پیغمبرمیشناسید انقد این مردم بیچاره رواذیت نکنید بزارید به این مبلغ ناچیزدلخوش بشن به درد خودشون بسوزن لطف کنید این مبلغ ازاد کنید تامردم حق برداشت داشته باشن چشم امید همه ما به این پوله ممنونم

  • ناشناس

    یعنی فقط میشه گفت داریم به یه سمتی میریم که تهش همه به یه لیوان آب خوردن در روز راضی میشن .یارانه میزارن، برای اقشار پولدار جامعه قطع میشه ولی معلوم نیست اینکه قطع میشه کجا میره پولش به جای اینکه اضافه بشه برا فقرا کم هم میشه خلاصه الانم که دارن این پولو میدن درواقع پول که نه برنج هندیو مرغ یخ زده میشه گفت نمیتونن کنترل کنن که زود تر بردارن ملت

  • سلمان

    یه کم صبر داشته باشین….دندون رو جگر بذارین..

  • ناشناس

    تکلیف مایی که به کمک یارانه کسری پول کرایه خونمون رو جور میکردیم چیه؟ ما اگه. کالای بی کیفیت و اعلامی دولت رو نخوایم چکار کنیم.شاید کسی دلش نخاد براش تعیین تکلیف کنن. که چی رو چه مارکی بخره مث زمان جنگ که بجای تاید صابون ابی رنگ میدادن میگفتن صابون تایدی…اخه خیر سرمون سی سال از جنگ گذشته چرا باید اجناس ما کوپنی بشه

  • ناشناس

    با سلام, ما همیشه با یارانه برا ده روزمون نون می گرفتیم امروز فقط بگم موندیم چرا اینقدر نسنجیده نون مردم رو می گیرید ای کاش چهل و پنج تومن رو می دادید بعد با طرح جدید شق القمر می فرمودید.

  • ناشناس

    مردم سرکار میزارید

  • ناشناس

    خدایی تا کی مبخواین مسخره بازی در بیارین عقب مونده تر از ایران هم داریم چه به روزمون آوردین آخه پول واریز شده نمیشه برداشت کرد تا اجناس و گرون کنن بعد این به چه درد ملت میخوره

  • H

    نوشتن تا قیمت های جدید بازار فعلا مسدوده.یعنی اینکه قیمت هارو چندبرابر از اینی ک هست میکنن روئس مردمو میکشن ب خاطر این چندرقاز پول ک دادن ده برابرشو پس بگیرن

  • ناشناس

    🤣🤣🤣🤣🤣😭😭😭😭😭😭😂😂😂😂😂

  • ناشناس

    واقعا قضاوت کنن نصف بیشتره مردم آزاد یا بیکارن و فاقد بیمه بازنشستگی هستن چطوری میخان با ۱م تومن که ارزشش ۱۰هزارتومن بیشتر نیس با گرونی چطوری میخان سرکنن