کد مطلب: ۶۵۳۶۴۳

آخرین جزئیات از طرح کالابرگ الکترونیکی

آخرین جزئیات از طرح کالابرگ الکترونیکی

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره آخرین جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی توضیحاتی داد. برای دریافت جزئیات این خبر را دنبال کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار از پرداخت یارانه‌های جدید چیست؟

به نقل از ایرنا ، «سید مسعود میرکاظمی» در مورد پرداخت یارانه جدید و مبنای دهک بندی افراد جامعه گفت: براساس قانون بایستی دهک‌های درآمدی تعیین و بر اساس آن میزان حمایت دولت انجام شود.

بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت دارد پالایش لازم را انجام داده و دهک‌های مختلف را مشخص کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفته و این سازمان بر اساس مصوبات ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، پرداخت‌ها را انجام داده است.

وی تاکید کرد: پرداخت یارانه‌ها که روز گذشته انجام شد بر اساس تحلیل‌ها و محاسبات انجام‌شده، البته ممکن است خطا هم وجود داشته باشد.

افرادی که از یارانه جامانده‌اند می‌توانند به پایگاه سازمان هدفمندسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند که اگر مشمول شوند، مابه‌ التفاوت دو ماه برایشان واریز می‌شود، اما اگر افرادی مشمول نباشد، توضیح داده خواهد شد که مشمول یارانه نیستند.

چه زمانی یارانه قابل‌برداشت است؟

میرکاظمی ادامه داد: یارانه واریز شده برای دو ماه و برای کالاهای اساسی به‌جز دارو و نان است.

به‌محض اینکه اجرای طرح آغاز شود، مبلغ کمک معیشتی قابل‌برداشت خواهد بود و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند، زیرا هنوز کالای ۴۲۰۰ در جامعه توزیع می‌شود و باید قیمت‌گذاری‌ها صورت بگیرد و زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی ادامه داد: البته یارانه معیشتی روز ۱۰ اردیبهشت‌ماه پرداخت شد و مبلغ واریزی علاوه بر آن است.

اما از ماه‌های بعد فقط یک‌بار یارانه کمک معیشتی به‌صورت تجمیعی پرداخت می‌شود تا خانواده‌ها منابع را خودشان مدیریت کنند؛ همچنین قسط وام یک‌میلیون تومانی کرونایی نیز از یارانه کمک معیشتی کسر شده است.

چگونه با کالابرگ الکترونیکی خرید کنیم؟

وی در مورد کالابرگ الکترونیکی نیز بیان کرد: با کارت بانکی که مردم در اختیار دارند، کالابرگ الکترونیکی اجرا می‌شود و نیاز به کارت جدید نیست.

ماهانه کارت بانکی سرپرستان خانوار شارژ می‌شود و مردم می‌توانند کالاهای مشخص را به قیمت شهریور ۱۴۰۰ بخرند.

دستگاه‌های کارت‌خوان مخصوصی در فروشگاه‌ها نصب می‌شود، مردم می‌توانند کالاهای اساسی را خریداری کرده و در هنگام خرید نوع کالای خریداری‌شده در دستگاه انتخاب کنند تا یارانه آن محاسبه شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: وقتی اختلاف قیمت وجود دارد، تقاضا برای یک محصول بیشتر خواهد شد.

با این طرح دولت ارز را به تجار، واردکنندگان، کارخانه‌های روغن با همان نرخ نیمایی می‌دهد، یعنی ریال را در بازار جمع می‌کند، بنابراین بخشی از پایه پولی بهبود پیدا می‌کند.

وی گفت: تا قبل از اینکه کالابرگ الکترونیکی برای مردم طراحی شود، یارانه معیشتی به‌حساب مردم واریز شده است اما بعد از آن با کالابرگ الکترونیکی و راه‌اندازی سامانه مربوطه، مردم می‌توانند کالاهای اساسی مانند مرغ، تخم‌مرغ و یا روغن خریداری کنند.

میرکاظمی اضافه کرد: در حال حاضر اگر یارانه کمک معیشتی آزاد شود، مردم می‌توانند با آن کالاهای دیگر هم خرید کنند، اما وقتی یارانه از طریق کالابرگ الکترونیکی اختصاص پیدا کند، محدود به خرید اقلام مشخص خواهند بود.

وی در مورد اینکه آیا یارانه معیشتی به تزریق نقدینگی منجر می‌شود، پاسخ داد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون قیمت کالاهای اساسی ۶۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافته و این روند در دنیا هم بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما کلابرگ نمیخوایم ما همون یارانه نقدی رو میخوایم

  • ناشناس

    اشکال نداره کوپن بدید گاز برق آب ودیکر چیزها و برگردانید به قبل یعنی به سال ۶۰هیچ مشکلی نیست ارزش پولتون هم برگرداند به همان زمان به خدا ایران شاهانه زندکی میکنه ملتش

  • س

    نقدی بهتره مردم شاید پول دادن بابت اب بها یا گاز برق و امثالهم

  • ناشناس

    اگر کلکی،فریبی،در کارتان نیست نظرسنجی کنید ،مردم پول نقدمیخوان.
    با این تفاسیل پول چند ماه یارانه را با هم دادین یارانه را به طور کلی حذف کردید.
    این کوپن هم نهایت یک سال دوام داره، کم کم چند ماه یک کالا را حذف وبعد کلاً فراموش و حذف .
    ۵

  • ناشناس

    مردم بیشتر به پول احتیاج دارند تا کالابرگ شاید یک ماه کسی نخواد روغن یا مرغ بخره و چیز دیگه ای لازم داره

  • بهمن

    به نظرمامردم پول نقدراپرداخت کنید بهتراست تاکالابرگ را شایدکسی مشکل پول داشته باشه کالا برگ به دردما نمیخوره که بابت مرغ وتخم مرغ هزینه بشه امااگرپول باشه یه آدم بدبخت که مستاجر است میتواند کرایه راپرداخت کند

  • بهمن

    ازشما خواهش میکنم این اطلاع رسانی رابه گوش رییسی برسانید که مردم کالا برگ نمیخواهند پول نقد میخواهند ما مرغ رامیخواهیم چکار کسی که نه خانه دارد ومستاجراست کالا برگ رامیخواهد چکارش کنه مردم پول نیاز دارند خدابه داد مامردم برسه که مسولین این کارهارابامامیکنند ماپول نقد میخواهیم کالا برگ نمیخواهیم

  • ناشناس

    خواهش میکنم پول نقد بدید من با یارانه قسط وام ازدواج میریزم درامد دیگه ای نداریم قسط بریزیم این کارو نکنید ما ب پول نیاز داریم

  • ناشناس

    کالابگ هم فریبی بیش نیست پول نقد میخوان مردم
    شاید یکی مرغ یا تخم مرغ نخورد پول دارو لازم داشته باشه فقط پول وگرنه تو جیب بازاریان میرود

  • ناشناس

    فقط پول
    چرا.؟چون اون موقع مردم میرن مغازه کالا برگو به پول تبدیل میکنند و نصفش میره تو جیب مغلزه دار
    یکی دارو لازم داره یکی نمیخواد مرغ بخره
    کالا برگ منحصر بعجهار قلم هست مگه همون چهار قلم گرون شده همه چیز گرون شده پس پول نقد بدین ملت خودش مدیریت کنه چجوری خرجش کنه