کد مطلب: ۵۰۷۷۷۸

بررسی انواع چری در ایران

بررسی انواع چری در ایران

چری را شاید بتوان اصلی‌ترین خودروساز چینی در ایران دانست. در واقع، با در نظر گرفتن شراکت این کمپانی با ام‌وی‌ام باید گفت عنوان پرتعدادترین برند خودروی چینی در ایران نیز مربوط به چری می‌شود.

چری را شاید بتوان اصلی‌ترین خودروساز چینی در ایران دانست. در واقع، با در نظر گرفتن شراکت این کمپانی با ام‌وی‌ام باید گفت عنوان پرتعدادترین برند خودروی چینی در ایران نیز مربوط به چری می‌شود. این خودروساز که حضورش در ایران از برند ام‌وی‌ام در سال‌های آغازین دهه نود کلید خورد، امروز سهم بزرگی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است. به طوری که چری و ام‌وی‌ام هرکدام در کلاس‌های هاچ‌بک، سدان و کراس اور چندین نماینده شناخته شده و مورد توجه دارند. اما در این بین، محصولاتی که با نام چری عرضه می‌شوند به کیفیت و بازده بهتر معروف هستند و محصولات برند ام‌وی‌ام به دلیل قیمت پایین‌تر و هزینه نگهداری بهتر محبوبیت دارند. در هر حال مدیران خودرو با معرفی انواع محصولات و تولیدات چری در ایران و عرضه به روزترین محصولاتش، توانسته سهم بزرگی از بازار در دستان خود بگیرد.

محبوب‌ترین‌ها

اما در این بین، به دلیل استقبال بیشتر عموم مردم حتی در سطح جهانی از کراس‌اوورهای شهری و نسبتا کوچک یا میان سایز، چری تیگو ۵ و ۷، ام‌وی‌ام X33، ام‌وی‌ام X55 و ام‌وی‌ام X22 بخصوص در نسخه‌های اتوماتیک از محبوبیت بیشتری برخوردارند. به خصوص دو مدل چری تیگو ۵ و چری تیگو ۷ به دلیل طراحی به روزتر و بهره بردن از زبان طراحی جدید چری، بازار خرید و فروش خوبی حتی در نمونه‌های کارکرده دارند.

شاید بتوان بهترین محصولی که از چری در ایران حضور داشته را آریزو ۶ دانست. خودرویی که به حق چند قدم از تمام محصولات این کمپانی که در ایران حاضر شده‌اند پیشتر ایستاده و آینده درخشان تولید کننده‌اش را نوید می‌دهد. آریزو ۶ با طراحی به روز و رها شده از کپی‌کاری‌های معمول چری و امکانات متعدد و مدرن توانسته توجهات زیادی را در دنیا به خود جلب کند. همچنین به کار رفتن موتور متناسب با بدنه در این خودرو از مزایای دیگرش محسوب می‌شود.

آٰیزو ۶ در ایران از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ خطی بهره می‌برد با توان تولید ۱۴۶ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور. همچنین آریزو ۶ دارای یک گیربکس اتوماتیک CVT، با ۹ سرعت مصنوعی است. در واقع چری، موتور تیگو ۷ را در آریزو ۶ به کار گرفته و این بار، عملکرد موتور نشان می‌دهد که آنچه در تیگو ۷ شاهد بودیم از ضعف موتور نبوده و ناشی از عدم تناسب آن با بدنه است. چرا که آریزو ۶، با صفر تا صد ۹ ثانیه و سقف سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت، شتاب و سرعت‌گیری غیرقابل تصوری را از یک خودروی چینی به نمایش می‌گذارد.

نکته دیگر اینکه، با وجود واردات محدود آریزو ۶ به ایران، همین اشتراکات فنی مانع از ایجاد دردسر در تامین قطعات و تعمیرات آن شده است. اگر به سراغ خرید چری دست دوم و کارکرده بروید، خواهید دید که آریزو ۶ یکی از پرتقاضاترین محصولات چری در بازار است.

بهترین بازده

اهمیت بازده فنی آریزو ۶ زمانی بیشتر مشخص می‌شود که در بررسی فنی خودروهای چری ، متوجه این حقیقت می‌شویم که معمولا تمامی این محصولات مشکل ضعف موتور و کشش نامناسب خودرو را به راننده و سرنشینان خود هدیه می‌دهند. این کشش نامناسب در بعضی موارد مانند ام‌وی‌ام ۳۱۵ یا ام‌وی‌ام ۱۱۰ بسیار جدی‌تر نمود پیدا می‌کند.

در تیگو ۵ و تیگو ۷ نیز، موتور کم‌حجم و کم‌توان خودرو، توان لازم برای شتاب‌گیری مناسب آن را نداشته، در نتیجه با یک کراس اور لخت و کند مواجه می‌شویم. این معضل حتی در آریزو ۵ نیز تا حدودی مشاهده می‌شود. همچنین عملکرد گیربکس‌های اتوماتیک هر یک از این خودروها، چندان رضایت‌بخش نیست و یک یا برخی از معضلات ضرایب نامناسب دنده، تعویض دنده‌های خشک و پر صدا، ناهماهنگی گیربکس با موتور و گنگی جعبه دنده در آن‌ها مشاهده می‌شود. اما جعبه دنده CVT آریزو ۶، از خنگی معمول این نوع جعبه دنده‌ها فاصله گرفته و با راننده به خوبی همکاری می‌کند.

در نهایت، باید بگوییم شما می‌توانید با چند کلیک صفحه قیمت روز انواع ماشین در دیوار مراجعه کنید و از قیمت روز خودروهای چری و سایر خودروهای موجود در بازار ایران مطلع شوید.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.