کد مطلب: ۸۱۱۹۷۵

طرح مجلس درباره تعطیلی آخر هفته/ شنبه‌ها تعطیل می‌شود؟

طرح مجلس درباره تعطیلی آخر هفته/ شنبه‌ها تعطیل می‌شود؟

یکی از نمایندگان مجلس امروز درباره ادغام لایحه دولت و طرح مجلس برای ساماندهی تعطیلات خبر جدیدی ارائه کرد. جمعی از نمایندگان بر اساس تدوین طرحی جدید درصدد هستند تا شنبه را به جای پنجشنبه تعطیل کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره بررسی طرح مجلس برای تعطیلات آخر هفته توضیحات جدیدی ارائه کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی پیرامون لایحه دولت و طرح مجلس درباره تعطیلات آخر هفته ارائه کرد و گفت: جمعی از نمایندگان طرحی را تدوین کرده‌اند که طبق آن شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود.
ولی اسماعیلی نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره موضوع ساماندهی تعطیلات آخر هفته، گفت: در این رابطه دولت لایحه‌ای تحت عنوان لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری (تغییر ساعت کاری و تعطیلی پنجشنبه) به مجلس ارسال کرده است که به کمیسیون اجتماعی به‌عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شده است.

وی افزود: بر اساس لایحه مذکور ساعت کار کارکنان دولت در هفته 2 ساعت کاهش می‌یابد و موضوع دیگری که در این طرح آمده این است که با توجه به اینکه تهران در روزهای پنجشنبه تعطیل است و شهرستانهای دیگر تعطیل نیستند، پیشنهاد شده است که پنجشنبه‌ها به‌صورت سراسری در تمام کشور تعطیل باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره هدف دولت از تعطیلی سراسری روزهای پنجشنبه در کشور، گفت: ایجاد اوقات فراغت برای خانواده و فراهم‌شدن شرایط برای سفرهای کوتاه‌مدت به‌منظور رونق گردشگری و ایجاد نشاط در خانواده‌ها است.

اسماعیلی با اشاره به طرح نمایندگان درباره تعطیلی شنبه‌ها، گفت: از سوی دیگر جمعی از نمایندگان طرحی را تدوین کرده‌اند که بر اساس آن شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود چراکه با توجه به اینکه بازارهای جهانی در روزهای شنبه ‌و یکشنبه تعطیل است و چون پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها در کشور ما تعطیل است، لذا با این شرایط عملاً 4 روز ارتباطات اقتصادی ما با دنیا دچار مشکل می‌شود.

وی گفت: با طرح نمایندگان در واقع هم آنچه مدنظر دولت از لحاظ ایجاد اوقات فراغت برای خانواده‌ها است تأمین می‌شود و هم ارتباطات تجاری ما برای 4 روز با بازارهای جهانی قطع نمی‌شود.

نماینده گرمی در مجلس با بیان اینکه امکان ادغام این طرح و لایحه با یکدیگر وجود دارد، گفت: ما طبق آیین‌نامه این اختیار را داریم که در لایحه دولت به‌جای تعطیل پنج‌شنبه تعطیلی شنبه را بیاوریم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    خواهشاً این موضوع را پیگیری کنید.

  • ناشناس

    به جای اینکه مثل ژاپنی ها کار کنیم داریم مملکتو تعطیل میکنیم!

  • ناشناس

    اگه بخش خصوصی تعطیل نشه به چه درد چه میخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    خودشون جای مردم تصمیم میگیرن اصلا پنجشنبه ها هم نباید تعطیل باشه

  • ناشناس

    سلام اگر شنبه بجای پنج شنبه تعطیل شود چرخش اقتصاد بهتر میشود در ضمن تعطیلات تقویم هم کم شود اقتصاد بهترمیشود ممنون.