کد مطلب: ۸۱۶۳۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل روند انس جهانی طلا / آیا طلا سقف تاریخی خود را می‌شکند؟

تحلیل روند انس جهانی طلا / آیا طلا سقف تاریخی خود را می‌شکند؟

با تقویت شاخص دلار در هفته گذشته، انس طلا تا سطح 1932 دلار کاهش یافت. در ادامه نیز تا به امروز قیمت انس جهانی طلا در روند ساید حبس شده است. رویدادهای مهم پیش روی انس، امروز و به خصوص فردا می‌توانند باعث حرکت انس شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت انس جهانی طلا، در بازه 1932 تا 1939 دلار که در گزارش پیشین به آن اشاره کردیم، آرایش دفاعی به خود گرفته است و خریداران فعلا اجازه نزول قمیت انس به محدوده‌های پایین‌تر را نمی‌دهند. از سویی کمربند تهاجمی فروشندگان در محدوده 1964 تا 1969 دلار، به انس طلا اجازه عبور به سمت بالا نمی‌دهد. در اثر اخبار عصر روز جاری، قدرت تقاضای بازار موفق شده تا قیمت انس را تا ارتفاع 1972 دلاری بالا برد.

بنابراین قیمت انس جهانی طلا بین دو محدوده یادشده طی هفته گذشته، در نوسان است. به همین واسطه معامله‌گران انس طلا منتظر سرنخ‌های تازه‌ای برای روشن شدن روند بعدی انس هستند.

رویدادهای پیش روی طلای جهانی

با توجه به اینکه در ماه گذشته، داده‌های Manufacture PMI در آمریکا، پایین‌تر از حد انتظار عمل کرد، می‌توان انتظار داشت داده‌های مربوط به Chicago PMI نیز ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شود. با این حال اما داده‌های مربوط به Chicago PMI از این جهت حائز اهمیت است که این داده‌ها در کنار شاخص تولید در منطقه نیویورک (Empire State Manufacturing Index) که جزو شاخص‌های اقتصادی پیشرو در بیان سلامت اقتصاد به حساب می‌آید، دید مناسبی در خصوص داده‌های ISM ماه بعد به معامله‌گران خواهد داد.

در کنار اخبار امروز، سه تن از اعضای فدرال رزرو، بومن، جفرسون و هارکر، نیز به سخنرانی خواهند پرداخت که می‌تواند بر شاخص دلار (DXY) اثرگذار واقع شود.

با این حال اما خبرهای امروز در مقایسه با رویداد‌های مهم فردا آرامش پیش از طوفان به حساب می‌آیند. فردا گزارش اشتغال بخش خصوصی (ADP) و حقوق و روز جمعه داده‌های دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در امریکا منتشر خواهد شد. همچنین فردا داده‌های ISM ماه می، در روز ابتدایی ماه ژوئن منتشر خواهد شد که برای بازار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتشار NFP در سطحی بالاتر از انتظارات بازار احتمالاً باعث می‌شود که XAU/USD قبل از آخر هفته مجددا نزولی شود و از سوی دیگر، انتشار کمتر از انتظار NFP می‌تواند سرمایه‌گذاران را وادار کند که چشم‌انداز نرخ فدرال رزرو را مجددا ارزیابی کنند زیرا این موضوع احتمالا باعث کاهش بازدهی ایالات متحده خواهد شد و در این سناریو، قیمت طلا می‌تواند در آخرین روز معاملاتی هفته، صعود قوی را به ثبت برساند.

تحلیل تکنیکال انس طلای جهانی

در چارت قیمتی انس، طی ساعات اخیر خریداران موفق شدند، قیمت را از کانال نزولی یک‌ماهه انس خارج کنند.

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا

پیش از این اتفاق، در جریان معاملات روز سه‌شنبه، قیمت دو بار در رسیدن به کف کانال نزولی خود ناکام ماند. این اتفاق را می‌توان به ضعف در روند نزولی تعبیر کرد. از سویی، در سطح 1939 دلاری، که حمایت معتبری برای انس به شمار می‌آمد، با شکستی فیک، انس استارت روند صعودی فعلی خود را زد. در چنین مواقعی، قیمت با شکست سطح به شکل فیک، حد ضرر بسیاری از معامله‌گران شسته می‌شود.

همان‌گونه که در چارت مشخص شده است، دو سد محکم برای تداوم روند صعودی، پیش روی انس طلاست. محدوده 1984 و 2001 دلاری. در صورت عبور قیمت از محدوده‌های یادشده، می‌توان انتظار داشت انس جهانی باری دیگر به سقف تاریخی خود حمله کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.