کد مطلب: ۸۱۵۱۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال «آریان» ۸ خرداد ۱۴۰۲ / جامانده گروه سرمایه‌گذاری چشم‌انتظار استراتژی معامله‌گران

تحلیل تکنیکال «آریان» 8 خرداد 1402 / جامانده گروه سرمایه‌گذاری چشم‌انتظار استراتژی معامله‌گران

شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان با نماد «آریان» در بازار سرمایه فعال است. در حالی که بازار، موج صعودی خود را از آبان سال گذشته شروع کرده بود، سهم آریان همچنان به صورت نزولی در جریان معاملات خود پیش می‌رفت. با این حال اما روند صعودی سهم از فروردین ماه امسال کلید خورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سرمايه‌گذاری پارس آريان با نماد «آریان» با مارکت‌کپ 30 هزار میلیاردی، در بازار پایه زرد فرابورس معامله می‌شود. روند افزایش سرمایه آریان از آغاز شروع به کار سهم از سال 84 تا سال گذشته به شرح زیر است:

afzaiesh

همچنین ترکیب سهامداران سهم نیز به شرح زیر است:

tarkib

تحلیل تکنیکال آریان

نگاهی به نمودار قیمتی نماد «آریان» حاکی از آن است که روند بلندمدت سهم، به دست خریداران افتاده است. در تصویر زیر تحلیل تکنیکال این سهم را در بازه هفتگی مشاهده می‌کنید.

نکته مهم در تحلیل تکنیکال شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان، تشابه رفتاری قیمت با بازه اصلاح قبلی است که مربوط به سال 92 تا 97 می‌شود. خروج از فشردگی قبلی که در بازه زمانی یادشده قرار داشت رشد دو هزار و 380 درصدی (25 برابر) را برای سهامداران آریان به ارمغان آورد.

تحلیل تکنیکال آریان

پس از دستیابی به سقف تاریخی 806 تومانی در تیرماه سال 1399، سهم آریان وارد روند اصلاحی فرسایشی خود شد به طوری که عبور از خط روند نزولی (در چارت با رنگ قرمز مشخص شده است) 1000 روز از زمان شروع اصلاح، زمان برد.

شایان ذکر است پیش از شکست خط روند نزولی قدرتمند «آریان» در فروردین‌ماه سال جاری، خریداران سهم، سه بار دیگر برای شکست این خط نزولی تلاش کرده که هر بار مغلوب فروشندگان سهم شده بودند.

باید توجه داشت که روند اصلاحی شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان، به شکل سه موجی XYZ بوده است و شرایط فعلی سهم گویای آن است که چشم‌انداز بلندمدت در دست خریداران است و روند اصلاحی پایان یافته است. (مادامی که کف قیمتی 360 تومانی حفظ شود این گزاره معتبر است.)

تقاطع خط روند نزولی و سطح استاتیک تغییر قطبیت‌یافته (Change Polarity) 490 تا 504 تومانی که سقف قبلی سهم به شمار می‌آید، حمایت معتبری را برای نماد «آریان» فراهم ساخته است.

در صورتی که قدرت تقاضا، در سهم «آریان» موفق به حفظ حمایت معتبر در نمودار نماد شوند، محدوده‌های 660 تومان که آخرین سقف سهم به شمار می‌آید و محدوده 982 تومانی که تراز 1.618 موج صعودی اخیر است، تارگت‌های نماد آریان به شمار می‌آیند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این سهم زیان‌ده رو چرا تبلیغ میکنید