کد مطلب: ۱۹۰۵۲۹

در کمیسیون اقتصادی صورت گرفت:

بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی، تا ماده 18 لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در این کمیسیون خبر داد و ابراز امیدواری کرد که پیش از بررسی بودجه در صحن مجلس، گزارش کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس ارائه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رحیم زارع اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی تا ماده 18 لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عمده بحث درباره ورود به ماهیت معاملات و وضعیت مالیات بر ارزش افزوده عاملات صوری یا غیرواقعی بود که کمیسیون تلاش می‌کند جلوی این تخلف قانونی را بگیرد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان صنف طلافروشان در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: آن‌ها نقطه نظراتی درباره ارزش افزوده معاملات طلا از جمله شمش طلا و طلاهای زینتی داشتند که در جلسات بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

زارع خاطر نشان کرد: در برخی کشورها از حلقه آخر مالیات اخذ می‌شود یعنی مستقیما از مصرف کننده نهایی مالیات غیر مستقیم دیافت می‌شود اما در ایران و بسیاری دیگر از کشورها در تمامی حلقه‌ها مالیات اخذ می‌شود.

وی در پایان گفت: «کمیسیون اقتصادی با جدیت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را دنبال می‌کند و ما امیدواریم پیش از بررسی بودجه در صحن مجلس گزارش کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس ارائه شود».

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.