کد مطلب: ۵۷۶۱۰۵

بررسی گوشی هواوی نوا ۸ آی؛ تلفیق هنرمندانه زیبایی و قدرت

بررسی گوشی هواوی نوا ۸ آی؛ تلفیق هنرمندانه زیبایی و قدرت

مقدمه با توجه به افق رو به رشد بازار گوشی‎‌های میان‌‎رده و خوش قیمت، کاربران بیشتر از پیش سراغ محصولات این حوزه می‎‌روند. شرکت هواوی چندی پیش با معرفی گوشی nova 8i، محصولی بسیار جذاب را برای این گروه آماده و عرضه نمود که شاید بتوان با توجه به مشخصات فنی و سخت‎افزاری‌اش، آن در

مقدمه

با توجه به افق رو به رشد بازار گوشی‎‌های میان‌‎رده و خوش قیمت، کاربران بیشتر از پیش سراغ محصولات این حوزه می‎‌روند. شرکت هواوی چندی پیش با معرفی گوشی nova 8i، محصولی بسیار جذاب را برای این گروه آماده و عرضه نمود که شاید بتوان با توجه به مشخصات فنی و سخت‎افزاری‌اش، آن در ردیف بهترین میان‎رده‎های بازار قرار داد.

طراحی جذاب و شبیه به پرچمداران، شارژ سریع و باتری با شارژدهی طولانی، دوربینی که بسیاری از محدودیت‎‌های حوزه میان‌‎رده را از میان برداشته و انبوهی از ویژگی‎‌های دیگر موجب شده‌‎اند تا ارزش خرید این گوشی تازه وارد در سطح بالایی قرار گیرد.

در ادامه با هم نگاهی به مشخصات و ویژگی‎‌های HUAWEI nova 8i می‎‌اندازیم.

طراحی و ساخت

مانند اغلب گوشی‌‎های هواوی، زبان طراحی مورد استفاده در نوا ۸ آی نیز همان زمان مینیمال با تکیه بر طراحی کاربرد پسند و مدرن است.

2wsd

ساختار و ظاهر این گوشی با توجه به لبه‎‌های خمیده حاشیه‌‎ها، حس یک محصول رده بالا را القا می‎‌کند که اتفاقاً با ارگونومی دست کاربر نیز بسیار هماهنگ است. نمایشگر بزرگ و یک دست دستگاه موسوم به Edgeless Display با به حداقل رساندن حاشیه‎‌ها، ابعاد این گوشی را نیز کوچکتر کرده و می‎‌توان چه درون جیب لباس و چه در حال کار، حس بهتری را به کاربر ارائه کند.

هواوی در ساخت این گوشی از پلاستیک فشرده براق استفاده نموده و آن را با رنگ‎‌های آبی، نقره‌‎ای و مشکی خاص در بازار عرضه می‎‌کند.

از نظر طراحی ظاهری و ساخت، با یک محصول زیبا و ارگونومیک روبرو هستیم که تلاش شده تا تجربه فرد در استفاده از گوشی در هر شرایطی را بهبود داده و همواره القا کننده حس خوب ناشی از زیبایی و کیفیت دستگاه باشد.

3edfcv

نمایشگر

همانطور که عنوان شد، یکی از برگه‌های برنده نوا ۸i، طراحی خاص نمایشگر آن است. این نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی IPS LCD با تنظیمات انجام شده توسط شرکت و قابلیت‎‌های شخصی‌‌سازی گسترده در رابط کاربری، توانایی ارائه نزدیک‎ترین حالت به تجربه طبیعی را داشته و شاید اغراق نباشد که بگوییم چیزی کمتر از بسیاری از نمایشگرهای OLED موجود در بازار ندارد.

4rfvvcc

نسبت نمایشگر به بدنه نزدیک به ۹۰ درصدی نیز مهر دیگری بر ادعای طراحی خاص دستگاه در این بخش است. به دلیل تراکم پیکسلی ۳۹۱ پیکسل بر اینچ مربع که به لطف رزولوشن FHD+ نمایشگر به دست آمده، می‎توان محتوای موجود در نمایشگر را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کرد.

صحت رنگ و کنتراست بالا، نور زمینه‌‎ای که استفاده از دستگاه را در هر ساعت از شبانه روز و هر مکان داخلی و خارجی ممکن می‎‌سازد نیز از ویژگی‎‌های نمایشگر گوشی نوا ۸ آی هستند.

دوربین

طراحی خاص ماژول دوربین این گوشی در پشت نشان می‎‌دهد که برای هواوی، دوربین nova 8i یکی از مهمترین بخش‌‎ها بوده و تلاش شده تا بالاترین کیفیت در این بخش در اختیار کاربران قرار گیرد.

ساختار ماژول چهارگانه متشکل از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۸، سنسور ماکرو ۲ و سنسور عمق میدان ۲ مگاپیکسلی است؛ ترکیبی کامل برای عکاسی در همه شرایط با اهداف و سوژه‌‎های متغیر.

همان‌طور که گفتیم، گوشی نوا ۸i برای تمامی ایده‌های عکاسی شما آماده خواهد بود. لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی این دستگاه، زاویه دید بسیار وسیعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا میدان دید گسترده‌‎تری را بتوانید در یک عکس جای دهید.

اما هر یک از سنسورهای این گوشی ویژگی خاصی را به همراه دارند. سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی به دلیل توانایی جذب نور بالا (به واسطه دیافراگم با گشودگی f/1.7) از سوژه و رزولوشن بالا، برای عکاسی از المان‎‌های با جزئیات بالا ارائه شده است.

6tgfc

سنسور واید دستگاه با زاویه دید ۱۲۰ درجه‎ای خود به شما کمک می‌‎کند تا تصاویری با عرض و پوشش بیشتر از یک منظره را ثبت کنید. سنسورهای ماکرو و عمق میدان نیز هر کدام در سناریوهای مربوط به خود، عملکردی بسیار مناسب را ارائه می‎کنند.

اما جدای از موارد فوق شاید یکی از مهمترین بخش‌‎ها در مورد این گوشی، بهینگی و کارآمدی بسیاری بالای نرم‎افزار دوربین دستگاه باشد. بهره‎گیری از هوش مصنوعی در جایجای رابط کاربری دستگاه دیده شده و کافیست تا با کمی ذوق و انتخاب مناسب، بتوانید بهترین لحظات زندگی خود را با دقت و جزئیات بالا ثبت کنید.

حالت Super Night Shot که مخصوص عکاسی در محیط‎‌های تاریک است نیز روی این گوشی بیشترین کارایی از هوش مصنوعی را با تکیه بر تنظیم صحیح نوردهی و دیگر پارامترها، به منظور ثبت تصاویر روشن و دقیق در شب را ایجاد می‎‌کند.

اگر به عکاسی سلفی علاقه داشته باشید نیز دوربین ۱۶ مگاپیکسلی دستگاه می‌‎تواند با استفاده از الگوریتم‎‌های زیباسازی چهره مبتنی بر هوش مصنوعی خود، شرایط عکاسی خاصی را ایجاد کند.

در پایان باید گفت، دوربین nova 8i از بهترین بخش‎‌های این گوشی و چه بسا یکی از بهترین‌‎ها در حوزه میان‎رده است. انتخاب هوشمندانه پارامترهای سنسورهای دوربین در هر دو سمت و استفاده از هوش مصنوعی در ارتقای کیفی و افزودن جلوه‌‎های زیبا، دوربین این گوشی را به یکی از دوست داشتنی‌‎ترین بخش‌‎های آن تبدیل می‌‎کنند.

7ygfc

سخت‌افزار و کارایی

استفاده از تراشه پردازشی Snapdragon 662 برای نوا ۸ آی را می‎توان تصمیمی هوشمندانه از سوی هواوی دانست. این تراشه ۱۱ نانومتری با مصرف پایین انرژی خود، قدرت پردازشی مناسبی را ارائه می‌‎دهد که از پس اجرای همه بازی‎‌ها و امور روزانه شما به خوبی برمی‎‌آید.

پردازنده هشت هسته‎‌ای (چهار هسته Kryo 260 Gold و چهار هسته Kryo 260 Silver) این گوشی در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 610 به شما این امکان را می‎دهد تا بتوانید بدون محدودیت انواع بازی‎‌های اندرویدی مانند PUBG و FIFA را روی گوشی خود اجرا نمایید. فراموش نکنید که شتاب‎دهنده GPU Turbo نیز در این بخش وارد کار شده و به شما امکان اجرای بازی‎‌ها بدون کوچکترین لگ و هنگ را میسر می‎‌کند.

این گوشی با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی طراحی شده است. همچنین استفاده از سیستم‌فایل EROFS موجب افزایش سرعت دسترسی به داده‎‌ها می‎‌شود که نتیجه آن عملکرد رابط کاربری سریع‌تر و بازی‎‌های روان‎‌تر خواهد بود.

با در نظر گرفتن جمیع موارد فوق باید گفت که علی‌‎رغم عرضه این گوشی در بازار میان‎رده، قدرت سخت‌‎افزاری مناسبی را شاهد هستیم که از اجرای هیچ بازی (مانند CoD Mobile، PUBG و آسفالت)، نرم‎افزار یا فعالیت پردازشی دیگری شانه خالی نخواهد کرد.

باتری و شارژدهی

هواوی در ساخت این گوشی از یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌‎آمپر استفاده کرده ولی شاید جذاب‎ترین نکته در مورد این بخش، شارژر قدرتمند و بزرگ ۶۶ واتی است که در بسته‌بندی گوشی در اختیار کاربر قرار می‌‎گیرد.

این شارژر غول‎ پیکر می‎‌تواند گوشی شما را تنها ظرف ۳۸ دقیقه به صورت کامل شارژ کرده و برای اینکه تا ۶۰ درصد شارژ آن را در اختیار باشید تنها کافیست تا ۱۷ دقیقه منتظر بمانید.

استفاده بهینه از هوش مصنوعی در این بخش نیز وارد شده و به صورت خودکار جهت مدیریت مصرف انرژی دستگاه شما وارد عمل می‎‌شود. این الگوریتم‎‌ها با شناسایی رفتار کاربر، فرایند دسترسی به منوها را به نحوی تغییر می‎‌دهند تا سریع‌ترین حالت به منوها و بخش‌‎ها، با کمترین مصرف انرژی همراه شود.

نرم‌افزار و رابط کاربری

هواوی برای گوشی نوا ۸ آی از سیستم عامل اندروید ۱۰ همراه با رابط کاربری EMUI 11 و سرویس‎‌های HMS استفاده کرده که اصلی‌ترین ویژگی آن را باید بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری بر اساس خصوصیات تراشه دستگاه و ایجاد بیشترین سازگاری با پلتفرم هواوی دانست.

در کنار این ویژگی، پلتفرم یکپارچه هواوی به به شما قابلیت اتصال همه دستگاه‎‌های درون خانه به هم را می‎‌دهد.

انبوه نرم‎‌افزارهای کاربردی اختصاصی را نیز که در کنار موارد فوق بگذاریم نتیجه یک محیط کاربری زیبا، سریع و کاربردی می‎‌شود که توانایی اجرای همه درخواست‎‌های کاربر در بهینه‎‌ترین حالت ممکن را دارد.

در نظر داشته باشید که از استفاده از App Gallery، انبوهی از نرم‎‌افزارها را در اختیار شما گذاشته و موتور جستجوی Petal Search نیز کمک می‎کند تا ضمن جستجوی محتوا در وب، بسیاری از کارهای خود را نیز برنامه‌‎ریزی کرده و به هوش مصنوعی دستگاه بسپارید.

9iuhgc

سخن پایانی

به عنوان جمع‎بندی در خصوص مشخصات هواوی nova 8i باید گفت که تلاش هواوی ساخت دستگاهی زیبا و قدرتمند با یک دوربین عالی و شارژدهی مناسب و شارژ مجدد بسیار سریع است.

اگر طراحی مدرن و امکانات نرم‎‌افزاری را نیز در کنار موارد فوق بگذارید، خروجی کار محصولی با ارزش خرید بالاست که از پس همه خواسته‌‎های کاربران به خوبی برمی‌آید و برای هر سناریویی می‎‌تواند یک گزینه کاربردی و مناسب باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.