کد مطلب: ۱۹۶۷۸۹

برف آسیب چندانی به درختان قدیمی تهران وارد نکرده است

برف آسیب چندانی به درختان قدیمی تهران وارد نکرده است

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: برف آسیب چندانی به درخت‌های قدیمی تهران وارد نکرده و تنها درختان جوان و یا شاخه‌های درختان کنده شده‌اند.

علی محمد مختاری گفت: در پی بارش شدید برف در شهر تهران، شاهد شکسته شدن تعدادی درخت بوده‌ایم اما این درختان، درخت‌های قدیمی تهران نیستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: بررسی‌ها برای مشخص شدن آمار دقیق درخت‌های شکسته شده ادامه دارد و این آمار را به طور رسمی اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به شکستگی شاخه‌های درختان در پی بارش شدید برف اظهارکرد: بخش قابل توجهی از شکستگی‌های درختان که تصاویر آن منتشر می‌شود مربوط به شکسته شدن شاخه‌های درختان است.

مختاری ادامه داد: شکستگی شاخه‌های درختان نیز مربوط به درختانی است که شاخه‌های بلندی دارند و به دلیل سنگین شدن بخشی از این شاخه‌ها شکسته است.

وی در رابطه با بهره‌گیری نیروهای سازمان بوستان‌ها از چوب‌های مخصوص برای تکاندن برف تصریح کرد: نیروهای سازمان بوستان‌ها از شنبه شب اقدام به تکاندن شاخه‌های برفی درختان کرده‌اند و با چوب‌های مخصوص، برف‌ها را از شاخه‌های درختان پاک می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: در شرایط کنونی امکان پاک کردن برف از روی شاخه‌های درختان بلند ممکن نیست.

مختاری در رابطه با چرایی عدم امکان پاکسازی برف از روی درختان بلند خاطرنشان کرد: در مواقع خاص اگر در یک منطقه و یا یک محله با تجمع برف مواجه شویم از جرثقیل برای پاکسازی درختان استفاده می‌شود، اما در حال حاضر امکان بهره گیری از جرثقیل در سراسر شهر تهران ممکن نیست.

وی با اشاره به هرس به موقع درختان در شهر تهران اذعان کرد: خوشبختانه به دلیل هرس به موقع درختان، بخش قابل توجهی از شاخه‌ها هرس شده و درختانی که دارای شاخه‌های بلند بوده‌اند نیز تکانده شده‌اند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در رابطه با شن‌پاشی و نمک‌پاشی در زمان برف گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران محدودیت‌هایی برای نمک‌پاشی در معابر و خیابان‌ها در نظر گرفته شده و شهرداری نیز بر اساس محدودیت‌های اعلام شده از سوی شورای شهر اقدام به نمک پاشی می‌کند.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.