کد مطلب: ۳۲۲۱۰۱

برقراری پروازهای داخلی فرودگاه امام به درخواست مردم

برقراری پروازهای داخلی فرودگاه امام به درخواست مردم

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی ­با اشاره به اینکه برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام­ ­درخواست مردم و ایرلاین‌ها است، گفت: با این اتفاق، پروازهای داخلی پایتخت مجددا ۲۴ ساعته می‌شود.

علی رستمی ­با اشاره به اینکه بعد از افتتاح ترمینال سلام که در چند ماه آینده اتفاق می‌افتد، پروازهای داخلی نیز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ­انجام خواهد شد، گفت: نخستین­ دلیل اتخاذ چنین تصمیمی درخواست مردم است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اکنون مسافرانی که از اقصی نقاط کشور و از مسیرهای دور مانند بندرعباس، شیراز، زاهدان، کرمان و … قصد انجام پرواز خارجی دارند، باید به فرودگاه مهرآباد آمده و به صورت زمینی خود را به فرودگاه امام برسانند تا پرواز خارجی خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: برای پاسخگویی به این تقاضا‌ها پروازهای داخلی فرودگاه امام خمینی ­از چندین نقطه کشور که مسیر دوری نسبت به تهران دارند، برقرار خواهد شد. هنگامی که پروازها ­از پنج ­یا شش استان برقرار شود، مسافران این مسیرها تجمیع شده و پرواز خارجی خود را انجام خواهند داد.

رستمی دلیل دوم اتخاذ این تصمیم را درخواست ایرلاین‌ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هنگامی که ایرلاین‌ها بخواهند هواپیمایی را از مسیر داخلی به مسیر خارجی منتقل کنند، ناچارند هواپیما را بدون مسافر به فرودگاه امام خمینی­ انتقال دهند و این به ضرر ایرلاین‌ها است.

وی افزود: با آغاز پروازهای داخلی در فرودگاه بین‌المللی امام،­­ایرلاین‌ها می‌توانند هواپیمای خود را با مسافر به فرودگاه امام انتقال بدهند و از زیان خود جلوگیری کنند.

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی ­تعطیل بودن فرودگاه مهرآباد از ساعت ۱۲ شب تا­۵ صبح را علت دیگری برای لزوم برقراری پرواز داخلی در فرودگاه امام دانست و گقت: برای پایتخت ­کشورخوب نیست که در ۲۴ ساعت، ساعتی از شبانه روز را پرواز نداشته باشد.

وی تاکید کرد: این خلاء که اکنون در فرودگاه مهرآباد وجود دارد، با آغاز پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی­برطرف خواهد شد و پایتخت می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته پروازهای داخلی داشته باشد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.